روزهای سخت مطبوعات ایران/ برای ترخیص کاغذ از گمرک هنوز مجوز ارز دولتی صادر نشده است

در حالی که روزنامه‌های کشور تمام تلاش خود را برای حفظ بقا در این طوفان بی‌ثباتی قیمت‌ کاغذ می‌کنند، اما کاغذ همچنان مجوز ارز دولتی دریافت نکرده است.

روزهای سخت مطبوعات ایران/ برای ترخیص کاغذ از گمرک هنوز مجوز ارز دولتی صادر نشده است

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: تعطیلی یک روزنامه به قیمت نداشتن کاغذ دلیلی خوبی برای ارائه به مخاطبین روزنامه‌ها است. وقتی اکثر روزنامه و مجلات کشور با گران شدن دلار و به طبع آن بالا رفتن قیمت کاغذ تعطیل شدند، باید می‌دانستیم که این روزها مطبوعات کشور لحظات سختی را می‌گذرانند.

کاغد وارداتی که بعضی از روزنامه‌ها قرارداد آن را از یک ماه قبل بسته بودند، به دلیل مشکلات ترخصی در کمرگ دپو شده است.

دیروز روزنامه هفت صبح از چاپ در شهرستان محروم بودند و روزنامه صبح امروز نیز موفق نشد شماره روز دوشنبه 17 تیرماه را چاپ کند.

دولت هنوز مجوز واردات کاغذ با ارز دولتی را صادر نکرده است

آقای مزینانی مدیرعامل و مدیر مسئول روزنامه هفت صبح ماندگار در خصوص این وقایع گفت: ما اوایل با مشکلی روبرو نبودیم، کاغذ خریداری شده تا پایان خرداد ماه برای تیراژ روزنامه کافی بود. اما با کم کردن شمارگانمان آن را تا دوازدهم تیرماه نیز کشاندیم. برای سه ماهه دیگر سال هم قرارداد بستیم و کاغذ پیش خرید کردیم اما به گفته وارد کنندگان، کاغذ در مرحله‌ای است که بین ارز دولتی و نیمایی معلق مانده است. در نتیجه کاغذ ما در کمرگ دپو شده است. دولت هنوز مجوز واردات کاغذ با ارز دولتی را صادر نکرده است.

آقای مزینانی افزود: دیروز چاپ شهرستان را متوقف و برای شماره امروز هم به صورت امانی کاغذ تهیه کرده‌ایم.

مدیر مسئول روزنامه هفت صبح ماندگار گفت: ما در دو نوبت کاغذ دریافت کرده‌ایم اما سهمیه فعلی ما از کاغذ فقط می‌تواند کاغدهای را که ما از دیگران قرض گرفته‌ایم برگرداند و ما دوباره به خانه اول برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: مطبوعاتی‌ها باید روزانه برنامه کاری داشته باشند چون فعلا کاغذ در گیرو دار اختلافات بانکی و مالی میان وزارت صنایع و بانک مرکزی است.

با این حال شنیده شده است که پیامک تخصیص کاغذ سهمیه‌ای صبح امروز برای مدیران مسئول روزنامه‌ها و نشریات از سوی معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است و محموله‌ای بالغ بر ۴ هزار تن کاغذ مطبوعات تا پایان تیرماه برای توزیع میان اهالی مطبوعات مهیا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها