تحقیق و نگارش فیلمنامه «یعقوب لیث صفاری» با «مسعود جعفری جوزانی»

قرارداد ساخت فیلم «یعقوب لیث صفاری» در حوزه تاریخ و تمدن ایرانی، با مسعود جعفری جوزانی منعقد شد.

تحقیق و نگارش فیلمنامه «یعقوب لیث صفاری» با «مسعود جعفری جوزانی»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: مسعود جعفری جوزانی کارگردان، فیلمساز و دانش‌آموخته  فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است. او خالق آثاری همچون کوروش کبیر، در چشم باد، شیر سنگی و ... است که داستان تاریخی را روایت می‌کند.

یعقوب لیث صفاری از یک پادشاه ایرانی و بنیان‌گذار دودمان صفاریان در سیستان بود. وی با موفقیت بخش‌های بزرگی از جهان ایرانی، شامل کشورهای امروز ایران، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان و غرب پاکستان را فتح نمود.

جعفری جوزانی در مورد این شخصیت تاریخی گفته بود: «متأسفانه بچه‌های ما رابین هود را بیشتر از یعقوب لیث صفاری می‌شناسند در حالی که او از جمله شخصیت‌های تاریخی پایه‌گذار جریان عیاری و فتوت در ایران است که به جوانان نشان می‌دهند چگونه امکان زندگی بهتر وجود دارد.»

جعفری جوزانی به نقل از خبرآنلاین قرارداد ساخت فیلمی تاریخی یعقوب لیث صفاری را با بنیاد سینمایی فارابی بسته است و پس از تحقیق و نگارش فیلمنامه، این اثر تاریخی را به زودی شروع خواهد کرد.

این کارگردان  فیلمنامه این فیلم را درباره بنیانگذار دودمان صفاریان در سیستان و روایت فتوت، ساده‌زیستی و نقش تاریخی‌ این اسطوره تاریخی در اتحاد ایرانیان به نگارش در می‌آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها