«جوکر» در آستانه اکران نقد می‌شود/ «پیتر بردشا» منتقد ارشد «گاردین» جوکر را سرکوب کرد

فیلم سینمایی «جوکر» که شیرطلایی ونیز را دریافت کرده بود، در آستانه اکران نقد می‌شود.

«جوکر» در آستانه اکران نقد می‌شود/ «پیتر بردشا» منتقد ارشد «گاردین» جوکر را سرکوب کرد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: فیلم سینمایی جوکر  هنوز اکران نشده همچنان نقد می‌شود و قوانین زیادی برای اکران‌اش می‌شنود. این فیلم با کسب جایزه شیر طلایی از جشنواره فیلم ونیز انتظارات را برای نمایش بالا برده است. خبرآنلاین به نقل از روزنامه گاردین گفت: پیتر بردشا منتقد ارشد گاردین، آب سردی بر آتش اشتیاق تماشای این فیلم می‌ریزد. بردشا که از پنج ستاره ممکن فقط دو ستاره به جوکر داده است، فیلم را «ناامیدکننده‌ترین فیلم سال» نامید. بردشا می‌نویسد: «ناامیدکننده‌ترین فیلم سال از راه رسید. فیلم تاد فیلیپس درباره جوکر بازی قدرتمند واکین فیلیپس را در خود دارد که با جزئیات واقع‌گرایانه و عناصر کسل‌کننده سرکوب می‌شود.»

این درحالی است که خبرآنلاین چندی پیش مصاحبه‌ دیگری از بازیگر این فیلم واکین فینیکس در نقش جوکر منتشر کرد که فینیکس در دفاع از نقشش گفته بود: «این یک فیلم دشوار بود. البته فکر هم نمی‌کردم خیلی راحت باشد. و در مجموع از بعضی جهات، خوب است که مردم نسبت به آن واکنش جدی نشان می‌دهند.»

در اوایل این ماه، خانواده‌های قربانیانی که در طی نمایش فیلم بتمن در یک سالن سینما در آرورای کلرادو کشته شدند، در سال ۲۰۱۲ نامه‌ای به مسئولان کمپانی برادران وارنر نوشتند و خواستار این بودند که این استودیو از سود این فیلم به کانون‌های خیریه قربانیان اسلحه کمک کند.

مسئولان کمپانی برادران وارنر و همچنین کارگردان و تهیه‌کننده فیلم، از اینکه فیلم باعث برانگیختن و ایجاد انگیزه برگزاری مذاکرات برای مبارزه با قوانین آزادی اسلحه در آمریکا و نیز سلامت روانی می‌شود، دفاع کردند.

فینیکس در مورد تماشای این فیلم می‌گوید: «نگرش به مفاهیم این فیلم از زوایا و طرق مختلفی قابل بحث است. می‌توانید هم بگویید افرادی وجود دارند که همچون دیگران، نیازمند شنیده شدن و فهمیده شدن هستند.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها