سینما در فصل پاییز انتظار چه فیلم‌هایی را باید بکشد

سینماگران با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر دست به کار شده‌اند و پروژه‌های مختلف در حال تکمیل بازیگران برای آغاز کار هستند.

سینما در فصل پاییز انتظار چه فیلم‌هایی را باید بکشد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینبا قرار گرفتن در فصل پاییز سینماگران بعد از پشت سر گذاشتن یک تابستان سرد در اکران، بسیار امیدوار هستند که بتوانند با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر به فروش در گیشه تکانی بدهند.

خبرگزاری ایرنا در گزارش زیر به فیلم‌های که در این دو ماه اخیر ساخته می‌شود اشاره کرده است. 

از جمله این پروژه‌ها تازه ترین ساخته علی عطشانی با عنوان سلفی با دموکراسی است که در حال تکیمل بازگران خود است. به تازگی نیز این فیلم با امیرعباس گلاب خواننده پاپ کشورمان برای ایفای نقش در این فیلم پروژه سینمایی به توافق رسیده است. البته گلاب قرار است علاوه بر بازی تیتراژ پایانی سلفی با دموکراسی را نیز بخواند. این فیلم  درباره جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و داستان آن تقریباً در ادامه داستان فیلم دموکراسی تو روز روشن است.

فیلمبرداری این فیلم که با حجم زیادی از جلوه‌های ویژه ساخته خواهد شد، از ۱۰ مهرماه آغاز می‌شود. پیش از این پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی و آتیلا پسیانی نیز به عنوان بازیگران این فیلم معرفی شده بودند.

 

اما فیلم سینمایی شب بخیر لورا که انگار خیلی به طبیعت پاییز نیازی نداشته این روزها فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده است.

ساخت فیلم کوتاه شب بخیر لورا دومین اثر اشکان مستی به تهیه‌کنندگی پیمان جعفری به پایان رسید. تصویربرداری دومین فیلم اشکان مستی در حالی به پایان رسید که کِمیکال فیلم اول این کارگردان علیرغم موفقیت‌های بین‌المللی به دلیل پرداختن به موضوع خاص خود تاکنون موفق به اکران در ایران نشده است.

در خلاصه داستان شب بخیر لورا آمده است: بعضی شبا از اون شباس که قراره فردا صبح زندگیت عوض شه ولی مگه صبح میشه لامصب!

شیدا خلیق که در فیلم قبلی این کارگردان حضور داشت، بازیگر اصلی شب بخیر لورا است و در کنار میثم نوروزی و کوروش شاهونه به ایفای نقش می‌پردازند.

 

مردن در آب مطهر نیز حالا به نیمه فیلمبرداری رسید است تا بخش پاییزی این فیلم در ادامه مسیر، فیلمبرداری شود. سازندگان و عوامل فیلم مردن در آب مطهر این روزها در جاده خاوران و اطراف تهران مشغول کار هستند و بیش از نیمی از فیلمبرداری به پایان رسیده است.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند.

عاشقانه تازه برادران محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. فیلم سینمایی مردن در آب مطهر برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

 

ملاقات با جادوگر به تهیه کنندگی حمید اعتباریان و کارگردانی حمید بهرامیان نیز در اطراف تهران کلید خورد و امیرمهدی ژوله جلوی دوربین این فیلم رفت. این پروژه  نخستین اثر سینمایی حمید بهرامیان است که در ژانر کمدی ساخته می شود. فیلمنامه این اثر توسط امیرمهدی ژوله نوشته شده و در خلاصه داستان ملاقات با جادوگر آمده است: «جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!»

تاکنون امیر مهدی ژوله در نقش بن لادن جلوی دوربین محمدرضا سکوت در این فیلم سینمایی رفته است.

 

اما فیلمبرداری پروژه سینمایی سه کام حبس به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور که از اواخر تیر در تهران آغاز شده بود، بعد از گذشت ۲ ماه به پایان رسید. مراحل فنی سه کام حبس به زودی آغاز می شود تا به احتمال فراوان اولین نمایش ساخته جدید سالور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باشد.

محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها