منوچهر هادی:

آقای انتظامی کمی منصف باشید و جسور/ قطعا دوره مدیریت شماتمام خواهد شد اما من همچنان فیلم‌ساز خواهم ماند

منوچهر هادی در یک پست اینستاگرامی خطاب به حسین انتظامی به قاچاق نسخه نمایش خانگی «رحمان 1400» واکنش نشان داد.

آقای انتظامی  کمی منصف باشید و جسور/ قطعا دوره مدیریت شماتمام خواهد شد اما من همچنان فیلم‌ساز خواهم ماند

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: رحمان 1400 فیلمی ساخته منوچهر هادی پس از چند هفته اکران طبق بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که نسخهٔ روی پرده سینماها، نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ فیلم نیست و اکران در سراسر کشور متوقف شد.

این درحالی است که رحمان ۱۴۰۰ هم‌اکنون چهارمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای ایران است، که این فیلم فروش روزانه سینما را شکست. این فیلم با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون در روز ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ صاحب رکورد بیشترین فروش یک فیلم در یک روز شد.

اما با توجه به حواشی بوجود آمده در اکران این فیلم حالا نسخه قاچاق‌اش که اینروزها دست به دست می‌چرخد منوچهر هادی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت: 

«آقای حسین انتظامی
معاونت فعلی سینما، شما به شدت محافظه کار هستین.
بعد از توقیف رحمان و اکنون بعد از قاچاق نسخه بدون سانسور آن نه تنها من و تهیه کننده ی فیلم را حضوری در دفترتون نپذیرفتید بلکه جواب تماس‌ها و پاسخ پیامکهای مارا هم ندادین. مگر شما معاونت وزارتخانه دیگری هستید؟! مثلا وزارت نفت یا وزارت خارجه یا... شاید هم ما برای وزارتخانه دیگری فیلم ساختیم و مجوز از جایی غیر از ارشاد گرفتیم!؟ شما مدیر فرهنگی و سینمایی هستین، من و جناب سرتیپی سینماگر. مگر شما مراجعه کننده دیگری هم غیراز ما دارین؟ دقیقا وظیفه شما چیست؟ شنیدم به زیر دستانتان گفتید فعلا صلاح نیست نسخه اصلاح شده شورا توزیع شود. دلیلش چیست؟

قطعا دوره مدیریت شما به زودی تمام خواهد شد ولی من بازهم فیلم خواهم ساخت! همانطور که مدیران لایق و نالایق قبلی رفتند و من و همکاران شریفم همچنان هستیم.

کمی منصف باشید و جسور. شهامت داشته باشید و پاسخگو! مگر توصیه رهبر معظم انقلاب به مسولین این نیست که پاسخگو باشند؟ چرا اینگونه نیستین آقای انتظامی؟

بیش از صدبار تماس و پیامک دادیم و طلب حقمان را کردیم. نسخه فیلم ما قاچاق شده و شما در اتاقتان نشستین و پاسخ مارا نمی دهید. گذاشتین چند وقت بگذرد و سرمایه بخش خصوصی که از بین رفت بعد مجوز بدهید!؟ ...من به سهم خودم شمارا نمی بخشم و به خدا واگذار می کنم فقط به خاطر اینکه با من و تهیه کننده فیلم رحمان مثل غریبه ها رفتار کردین و مارا در این اتفاق مهم سینمایی سال تنها گذاشتین. من و جناب سرتیپی همچنان به خاطر عدم حمایت شما به دادسرا احضار می‌شویم و در حال حاضر با وثیقه آزاد هستیم. خبر دارین؟

به خاطر فیلمی که مجوز ساخت و مجوز نمایش داشته است!!!؟ نسخه نمایش خانگی توسط شورا دیده شده و تمام اصلاحات شورا انجام شده است و شخص شما مانع توزیع آن شدید که مبادا توزیع شود و شما زیر سوال بروید!

شمارا به خدای بزرگ می‌سپارم و همچنان منتظر پاسختان بعداز پنج ماه هستیم و درخواست می کنیم به داد فیلم و سرمایه ما و سینما برسید.
ما از کسانی که ندانسته نسخه قاچاق رحمان را دیدند گذشت می کنیم و آنان که دانسته نسخه قاچاق را تماشا کردند و یا قصد آن را دارند -بدانند با کسانی که این سرمایه را به فنا داده اند واین کار غیر اخلاقی را انجام داده اند هیچ فرقی نمی کنند و مطلع باشند که ما راضی نیستیم.

به امید روزی که همه ی مسولین خود را موظف به پاسخگویی مردم بدانند و البته خودمان نیز به حق و حقوق یکدیگر احترام بذاریم!»

رحمان 1400 داستان آبدارچی یک شرکت است که پزشک به او اعلام کرده است به‌زودی از دنیا خواهد رفت. از این‌جهت رحمان فکری به سرش می‌زند تا از مرگ خود برای خانواده‌اش سودی حاصل کند؛ امّا همیشه با بدشانسی روبه‌رو می‌شود. او با دوستش انوش نقشه‌هایی طراحی می‌کنند که اشکان پسر رئیس شرکت، بلایی سر رحمان بیاورد که خانوادهٔ رحمان با پول دیه، زندگی خوبی داشته باشند.

مهران مدیری، محمدرضا گلزار، ساره بیات، بهرام افشاری، سعید آقاخانی، یکتا ناصر و غلامرضا نیکخواه از بازیگران این فیلم توقفی شده هستند.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها