پوریا ذوالفقاری منتقد سینما:

برای کمک به بازیگر «قهوه تلخ» تا دیر نشده اقدام کنیم/ ام اس و فزاینده‌های مالی او را از پا درآورده است

پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در صفحه شخصی اینستاگرام خود از وخامت حال بازیگر «قهوه تلخ» به اهالی هنر خبر داد.

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: اگرچه نام بیماری ام اس ممکن است چالش برانگیز باشد، اما بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری شده اند، توانستند از پس بیماری بر بیایند و به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

چند روز پیش بود که پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در تشریح وضعیت جسمی ماندانا سوری بازیگر قهوه تلخ که به ام اس مبتلا است، پستی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

این منتقد نوشت: ماندانا سوری احتمالا برای بسیاری یادآور سریال های قهوه تلخ و ویلای من و آیتم های طنز است. ماندانا با سریال های طنز به شهرت رسید ولی درست زمانی که پیشنهادها به سمتش سرازیر شد و دقیقا در بزنگاهی که هر بازیگر سالها برای رسیدن آن تلاش می کند، فهمید که به «ام. اس» مبتلا شده است. در فضای پچ‌پچه ای سینمای ایران این خبر خیلی زود دهان به دهان و دفتر به دفتر پیچید و نام ماندانا سوری از گزینه های ایفای نقش ها کنار گذاشته شد و ماندانا ماند و ام اس و فشار فزاینده مالی.

ذوالفقاری از وضعیت مالی این بازیگر در تهیه داروهای «ام.اس» گفت و افزود که روز به روز وضعیت او در تامین این داروها وخیم‌تر می‌شود.

پوریا ذوالفقاری در ادامه صحبت‌هایش افزوده بود: این بازیگر زن برای آنکه خرج درمانش تامین شود مدتی‌ست شروع به فروش وسایل منزل خود کرده است. این را اینجا می نویسم که در روزهای بعد اگر خدای نکرده خبرهای بدتری رسید، کسی با ادعای بی خبری از وخامت حال او وجدان معذبش را آرام نکند. برای کمک به ماندانا سوری همین حالا هم دیر است.

این در حالی است که بیماری ام اس در بازیگران و افراد مشهور سراسر جهان بسیار رواج دارد، و عده‌ای این بیماری را از پای در آورده‌اند.

ریچار پریور فقید اغلب به عنوان بهترین کمدین تاریخ در سه دهه بود که که ام اس داشت و مجبور شد حجم کاری اش را کاهش دهد تا اینکه سرانجام به خاطر مسائل پزشکی بازنشسته شد.

ویلیامز یک فرمانده نیروی دریایی بلند مرتبه و مجری برنامه تلویزیونی است که جایزه Emmy را برای «برنامه مونتل ویلیامز» دریافت کرده.  سال ها پس از تشخیص بیماری اش، او به فعالیت های حرفه ای و مضاف بر آن، مبارزه با ام اس می پردازد و در این راه توفیق چندانی کسب کرده است.

کمدین و بازیگر مشهور، تری گار، در یکسری فیلم محبوب در اواسط دهه 70 و اوایل 80 میلادی به ایفای نقش پرداخت. او حتی برای نقشش در فیلم «توتسی» در سال 1982 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در سال 2002 تری به طور رسمی اعلام کرد که پزشکان تشخیص داده اند او ام اس دارد و خواست دیگر مبتلایان بدانند که تنها نیستند. در آن زمان که در اوج موفقیت حرفه ای خود بود، از فعالیت هنری اش کاست اما در عوض بر فعالیت های خیرخواهانه اش در اطلاع رسانی و آموزش درباره بیماری ام اس افزود.

جوآن دیدیون، نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی است که به خاطر داستان نویسی خلاقانه، سبک نوین روزنامه نگاری، رمان نویسی و نمایشنامه نویسی جوایز مختلف از جمله مدال ملی افتخار آمریکا کسب کرده است. این بیماری او را به مدت شش هفته نابینا کرد.

دونا فارگو آهنگساز، شاعر و نویسنده محبوب سبک کانتری در سال 1979 اعلام کرد که به بیماری ام اس مبتلاست اما از همان لحظه قول داد که نگذارد بیماری او را از پا انداخته و باعث توقف فعالیت حرفه ای اش بشود.اگرچه هر از گاهی در مصاحبه ها درباره بیماری اش صحبت کرده، به نظر می رسد چندین سال است که رو به بهبود است. فارگو همواره برای کسانی که درگیر ام اس بوده اند، منشأ امید و انگیزه بوده است.

آتنه فقیه نصیری در فروردین 95 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هنگام بازی در مجموعه شمعدونی ساخته سروش صحت متوجه شدم که مبتلا به این بیماری هستم. دو سال است که در حال مداوا این بیماری هستم. خوشبختانه پیشرفته نیست و می‌توانم فعالیت‌های روزانه‌ام را داشته باشم. اما به دلیل شرایط بیماری پزشکم توصیه کرده است که فعالیتم را کمتر کنم تا کمتر خسته شوم.

بهناز جعفری نیز سال 93 در صفحه اینستاگرام خود نوشت که مبتلا به این بیماری است و خوشبختانه بیماری‌اش پیشرفته نیست و او می‌تواند به امورات روزانه و فعالیت‌هایش بپردازد. او از هواداران و مردم خواهش کرد که او را با چهره متفاوت تصور نکنند. او نوشت من مانند همه آدم‌های عادی هستم فقط کمی زودتر خسته می‌شود. این بازیگر در ده‌ها فیلم سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

با این حال اهالی هنر نسبت به بیماری ماندانا سوری و وضعیت زندگی او واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

آیا این خبر مفید بود؟

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها