گزارش فروش سینمای ایران؛

«ایده اصلی» و «قسم» پرفروش‌های هفته/ فیلم‌های جدید اکران فیلم‌هایی برای نفروختن

در شرایطی که به خاطر ایام عزاداری، فیلم‌های کمدی اکران نشدند، دو فیلم «ایده اصلی» و «قسم» فروش مناسبی را تجربه کردند.

 «ایده اصلی» و «قسم» پرفروش‌های هفته/ فیلم‌های جدید اکران فیلم‌هایی برای نفروختن

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری آنا، بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سامانه فروش سینمای ایران، از سه شنبه دوازدهم شهریور ماه تا پیش از تعطیلی سینماهای کشور به خاطر ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی مجموع فروش فیلم های در حال اکران ۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان بود. فروشی که ناشی از حضور ۱۴۸ هزار و ۸۹۰ مخاطب بود. این میزان فروش در شرایطی رقم خورد که سینماهای کشور از عصر روز یکشنبه هفدهم شهریور ماه مصادف با شب تاسوعای حسینی به مدت پنج شب تعطیل بودند. این تعطیلی تا فردا (جمعه ۲۲ شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.

با این حال، فیلم «ایده اصلی» در هفته گذشته بار دیگر رتبه اول فروش هفتگی را از آن خود کرد. آزیتا موگویی پس از حدود ۳ دهه حضور در فرایند تولید فیلم‌های سینمایی با سمت‌هایی همچون منشی صحنه، مدیر تولید، تهیه کننده، مجری طرح و ... در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اولین کارگردانی خود را با ساخت فیلم ایده اصلی تجربه کرد. این فیلم از دوازدهم تا هجدهم شهریورماه ۳۸۳ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان فروش داشت.

بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان بازیگران این فیلم هستند. «ایده اصلی» همچنین توانست در بیست و هفتمین روز اکران خود رقم ۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان فروش کل را نیز پشت سر بگذارد.

در جدول فروش هفتگی پس از ایده اصلی، «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده قرار دارد. این فیلم با بازی بازیگرانی همچون مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی که در پنجمین  هفته اکران خود ۲۸۹ میلیون تومان فروش داشت تا دومین فیلم پرفروش هفته باشد. این فیلم جاده‌ای که به خاطر شرایط سخت فیلمبرداری در داخل اتوبوس و داستان معماگونه خود مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود، توانسته ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان مجموع فروش نیز عبور کند.

اما دو فیلم کمدی ایکس لارج و تگزاس ۲ که در هفته های گذشته با فاصله‌ای نزدیک از فیلم «قسم» قرار داشتند در این هفته به دلیل ایام عزاداری دهه اول محرم اکران نداشتند. در غیاب این دو فیلم  که نمایش آنها از یکشنبه یازدهم شهریور به دلیل فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) به مدت ۱۰ روز متوقف شده بود، فیلم سرخپوست با ۲۲۸ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان در رده سوم فروش قرار دارد.

«سرخپوست» به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی با ۲۲۸ میلیون تومان فروش هفتگی به ۱۴ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان فروش کل رسید نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی و حبیب رضایی ازجمله بازیگران سرخپوست هستند.

در هفته‌ای که گذشت «شبی که ماه کامل شد» در چهاردهمین هفته اکران خود و در شرایطی که دیگر به عنوان سرگروه اکران روی پرده نمی‌رود، با ۱۹۳ میلیون تومان همچنان فروش قابل ملاحظه ای را تجربه می کند. این فیلم که به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی بیشترین سیمرغ‌ها را از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد، هم‌اکنون با ۱۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان چهارمین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۸ است.

هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان ازجمله بازیگران این اثر هستند.

پنجمین فیلم پرفروش هفته، «قصر شیرین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی و با بازی حامد بهداد، ژیلا شاهی، نیوشا علیپور، یونا تدین و محمد عسکری است. این فیلم در پنجمین هفته اکران خود ۱۷۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان فروش داشت. «قصر شیرین» که درون‌مایه‌ای تلخ و مضمونی خانوادگی دارد در مجموع ۳میلیارد و ۵۴ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است.

اما عنوان ششمین فیلم پرفروش هفته به فیلم «روسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ثقفی و بازی بازیگرانی همچون امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، محمود نظرعلیان، و میلاد کی‌مرام نیز که از سی‌ام مردادماه اکران خود را آغاز کرده است درسومین هفته اکران خود در این هفته ۱۲۸ میلیون تومان فروش کرد.

علاوه بر این فیلم‌ها، باید به فیلم «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران با بازیگرانی همچون باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم‌پور نیز اشاره کرد. این اثر در هفته گذشته ۴۴میلیون تومان فروش داشت و در مجموع به رقم ۹۰۱ میلیون تومان فروش رسید.

جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته (۱۲ شهریور تا ۱۸ شهریورماه)

  1. ایده اصلی/ ۳۸۳ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان

  2. قسم/ ۲۸۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان

  3. سرخپوست/ ۲۲۸ میلیون و۳۸۳ هزار تومان

  4. شبی که ماه کامل شد/ ۱۹۳ میلیون و۵۱۲ هزار تومان

  5. قصر شیرین/ ۱۷۰ میلیون ,۴۶۳ هزار تومان

  6. روسی/ ۱۲۸ میلیون و۵۰۷ هزار تومان

  7. سرکوب/۴۴ میلیون و۳۲۷ هزار تومان

جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۳۹۸ تا ۱۸ شهریورماه:

  1. متری شیش و نیم/ ۲۷ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان

  2. تگزاس۲/ ۲۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان

  3. رحمان ۱۴۰۰/ ۲۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان

  4. شبی که ماه کامل شد/ ۱۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان

  5. سرخپوست/ ۱۴ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان

  6. ما همه با هم هستیم/ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

  7. سامورایی در برلین/ ۶ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان     

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها