پیشنهاد رئیس کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما؛

برای دریافت پروانه ساخت فیلم‌ها، فیلمنامه‌نویس باید عضو کانون فیلمنامه نویسان باشد

مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما، درباره جدیدترین فعالیت‌های صنفی این کانون توضیحاتی داد.

برای دریافت پروانه ساخت فیلم‌ها، فیلمنامه‌نویس باید عضو کانون فیلمنامه نویسان باشد

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان درباره جدیدترین اتفاقات صنفی برای این کانون گفت: امسال برای اولین بار شب فیلمنامه نویسان برگزار کردیم و به ژانر‌های سینمایی جایزه دادیم، با این نیت که هر سال فقط یک یا دو فیلم در جشنواره سر و صدا می‌کنند و دیده می‌شوند، اما ژانر‌های موزیکال و فانتزی و ... به خوبی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. ما سعی کردیم این رویه اصلاح شود.

او افزود: با این کار علاوه بر جلب کردن نظر سینماگران و مسئولان سینمایی، نقطه ضعف‌ها در نپرداختن به برخی از ژانر‌ها مشخص شد و جوایز و عملکرد ما نشان می‌دهد در اولین شب فیلمنامه نویسان آسیب شناسی صورت گرفته است.

رئیس کانون فیلمنامه نویسان در خصوص ادامه دار بودن شب فیلمنامه نویسان گفت: به طور قطع سال آینده با دقت بیشتری این شب را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: در حال امضاء تفاهم نامه‌هایی با فارابی، انجمن دفاع مقدس و تلویزیون برای نگارش فیلمنامه سینمایی و سریال هستیم و طبیعتا میزان و حجم دیگری از اعضای کانون در شش ماهه دوم سال جاری بیشتر خواهد شد و کار‌ها به صورت کارگاه‌های کوچک انجام می‌شود.

سجاده چی اظهار کرد: در هرکارگاه چندین فیلمنامه نویس درگیر می‌شوند تا خروجی مشخصی داشته باشد و با این روند بسیاری از آن‌ها درگیر کار می‌شوند. این اتفاق نقاط مثبت معنوی و مادی زیادی دارد و به نوعی انصاف و عدالت در تقسیم شدن نگارش فیلمنامه‌های سینمایی و سریال بین فیلمنامه نویسان بوجود می‌آید.

او افزود: در کل با این حرکت جدید به دنبال فیلمنامه‌های خوب و کارکردن حداکثری اعضا هستیم.

رئیس کانون فیلمنامه نویسان با بیان اینکه بازگرداندن بانک فیلمنامه به کانون فیلمنامه نویسان از دیگر اهداف ماست گفت: درباره آن مذاکراتی با مدیر عامل خانه سینما که البته موافق هم نیستند انجام دادیم و این مذاکره‌ها ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: زمان افتتاح سومین خانه سینما، حسین انتظامی در بخشی از صحبت‌های خود گفت که از صیانت حرفه‌ای دفاع می‌کند؛ ما بر اساس این حرف، نامه‌ای با مضمون " هرکسی قصد دریافت پروانه ساخت ویدئویی و سینمایی دارد باید عضو کانون فیلمنامه نویسان باشد " به رئیس سازمان سینمایی نوشتیم که تا کنون در خصوص اعمال این راهکار، خبری از سوی سازمان سینمایی به ما نرسیده است.

سجاده چی خاطر نشان کرد: البته برای فیلمنامه نویسی که اولین مرتبه پروانه ساخت می‌گیرد و عضو کانون نیست راهکار موقت اندیشیده ایم. یعنی مهلتی ۱۴ ماهه از دریافت مجوز ساخت تا تولید و نمایش آن اثر به او داده می‌شود، اما برای ثبت کار دوم باید عضو کانون شود. در خصوص اعمال این راهکار هم خبری از سوی سازمان سینمایی به دست ما ابلاغ نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها