مثل خیلی از چیزهای دیگر، مردم علاقه‌شان به جشنواره فیلم فجر را از دست داده‌اند

روزنامه هم میهن: انعکاس جشنواره فیلم فجر امسال در فضای مجازی نشان می‌دهد با بی‌رونق‌ترین جشنواره در سال‌های اخیر روبرو بوده‌ایم.

مثل خیلی از چیزهای دیگر، مردم علاقه‌شان به جشنواره فیلم فجر را از دست داده‌اند

روزنامه هم میهن می نویسد:

جشنواره فیلم فجر در سالیان گذشته، همواره مورد توجه اقشار مختلف مردم، خصوصاً طبقه متوسط در ایران بود؛ آنچنان که بسیاری حاضر می‌شدند ساعت‌ها در سرما و زیر برف و باران در صف بایستند تا بلیط‌های جشنواره را خریداری کنند و بر سر تهیه بلیط‌های جشنواره رقابت زیادی شکل می‌گرفت.

حالا اما به‌نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از آن شور و شوق سال‌های گذشته نیست و کمتر کسی به جشنواره فیلم فجر توجه داشته است. سال ۱۴۰۰، جشنواره فیلم فجر کمی رونق داشت که این رونق دوامی پیدا نکرد و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توجهات به آن به کمترین میزان خود رسید.

در کنار دلایل اجتماعی و سیاسی اما باید نقش عوامل اقتصادی نیز توجه کرد. بحران‌های اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی و تأمین معاش، باعث شده است که توجه به مقوله فرهنگ به‌طورکلی کاهش یابد و در این میان سینما نیز تحت‌تأثیر این روند قرار گرفته است. کاهش توجه به سینما و حذف شدن آن از سبد هزینه‌های بسیاری از خانواده‌ها، و به‌عبارت دیگر فقیر شدن طبقه متوسط نیز، به‌طور طبیعی تأثیر منفی بر سینما و جشنواره فجر گذاشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها