آثار احد قدیری هنرمند تبریزی به سوئیس رفت

احد قدیری راوی حال و هوای جمعی مردم به مثابه حجمی کوچک از تاریخچه خاطرات بر مکعب‌های چوبی‌ است.

آثار احد قدیری هنرمند تبریزی به سوئیس رفت

گالری مژده با ارائه آثار احد قدیری هنرمند نقاش و اهل تبریز در آر فر وپ‌آرت سوئیس حضور دارد.

 

به گزارش ایرنا از گالری مژده، آرت‌فر wopart اول تا سوم مهر (۲۳ تا ۲۵ سپتامبر) در شهر لوگانو سوئیس برگزار می‌شود و گالری مژده با ارائه آثار هنرمند جوان احد قدیری در این رویداد حاضر است. وپ آرت‌فر که به آثار هنری کاغذی اختصاص دارد چند سالی است جای خود را در اروپا باز کرده و با استقبال قابل توجه دیلرها و گالری‌های معتبر روبه رو است.

 

احد قدیری آثاری در این نمایشگاه به تماشا می‌گذارد که همگی با متریال چوب و کاغذ و با تکنیک کلاژ و نقاشی شکل گرفته‌اند. 

 

احد قدیری هنرمند تبریزی متولد ۱۳۶۶ است که با به تصویر کشیدن نشانه‌های نوستالژیک دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، با رویکرد پاپ‌آرت و نشانه‌های بارز این سبک که نزدیک‌ترین حال و هوای آن‌ روزهای مردم را تداعی می‌کند، دست به خلق این آثار زده است، او راوی حال و هوای جمعی مردم به مثابه حجمی کوچک از تاریخچۀ خاطرات بر مکعب‌های چوبی‌ست که به شکل چیدمان ارائه می شود.

Wopart/mojdegaleri

گالری مژده به بهانه نمایش این آثار متن زیر را منتشر کرده است: «از سال ۱۹۵۰ و همزمان با ورود تلویزیون به جوامع انسانی و شکل گرفتن وسائل ارتباط جمعی، دنیایی از شخصیت‌های تازه اما دور از دسترس به زندگی انسان‌ها راه یافتند در ابتدا ارتباط با آن‌ها به طرز شگفت‌آوری برای انسان‌های این سوی جعبه جادویی عجیب بود و با گذشت زمان و به تدریج این ارتباط تبدیل به یک نوع رابطه دوستی، همزادپنداری، دنباله‌روی و حتی تقلید بدل شد و این شخصیت‌ها به محبوبیتی عام و ویژه در زندگی آدمی دست پیدا کردند و همان‌ طور که با شکل‌گیری هر پویشی ادبیات هم به کمک تکمیل فرهنگ آن پویش می‌آید، اصطلاح «سلبریتی» به معنای مانند ستاره درخشیدن (اشاره به معروف بودن شخص) به این شخصیت‌ها اطلاق شد.

 

شخصیت‌هایی که خواه ناخواه در تمامی ادوار زندگی انسان‌ها تاثیرگذار بودند و بنا بر همین تاثیرگذاری در تمام ابعاد رسانه‌ای از جمله سینما، تئاتر، مدلینگ، عکاسی و تبلیغات وسائل روزمره نیز راه یافتند. حال که حدود هفت دهه از ورود این شخصیت‌ها به زندگی انسان‌ها می‌گذرد آنچه رخ داده است پیوند نوستالژی چندین نسل با آن‌هاست. خاطرات جمعی که محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌شوند و تاثیری شگرف بر تمام انسان‌های دنیا گذاشته‌اند و هر یک به نحوی از آنچه به ما منتقل کرده‌اند بازتابی عظیم به جا گذاشته‌اند و حتی نمادهای بصری آن‌ روزهای ما نیز جدایی ناپذیر از این شخصیت‌ها نیستند.

 

احد قدیری با به تصویر کشیدن همان نشانه‌ها، با رویکرد پاپ‌آرت و نشانه‌های بارز این سبک که نزدیک‌ترین حال و هوای آن‌ روزهای مردم را تداعی می‌کند، دست به خلق این آثار زده است، او راوی حال و هوای جمعی مردم به مثابه حجمی کوچک از تاریخچه خاطرات بر مکعب‌های چوبی‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها