شب یلدا و هدایای تبلیغاتی برای ثبت در خاطره‌ها

شب یلدا و هدایای تبلیغاتی برای ثبت در خاطره‌ها

در تقویم باستانی ایرانی و رسوم ایران باستان شب یلدا (شب چله) طولانی‌ترین شب سال و یک شب قدرتمند و جادویی است. ایرانیان در سرتاسر دنیا شب آخر پاییز و به عبارتی شب شروع چله بزرگ را جشن می‌گیرند. معمولا این شب با هدایای یلدا نیز همراه است.

جشن یلدا در بین ایرانیان و بعضی دیگر از اقوام بسیار محبوب است. در ایران باستان باور بر این است که فردای شب یلدا خورشید متولد می‌شود، به همین دلیل روزها بلندتر می‌شوند و و رحمت ایزدی با تابش نور بر روزهایمان می‌تابد. با چنین تفاسیری این اتفاق مبارک همیشه با جشنی بزرگ و باشکوه همراه بوده است. هخامنشیان نیز اعتقاد داشتند که در شب اول زمستان دانه‌های گیاهان در زیر خاک جوانه می‌زنند و شروع به روییدن می‌کنند. به همین علت دهمین ماه سال دی (به معنای روز) را ماه زایش خورشید می‌گویند. واژه یلدا به معنای زایش و تولد است.

یلدا و آداب ایرانیان در این شب

خورشید در حرکت سالانه خود، در آخر پاییز به پایین‌ترین نقطه افق جنوب شرقی می‌رسد که موجب کوتاه شدن طول روز و افزایش زمان تاریکی شب می‌شود. اما از آغاز زمستان یا انقلاب زمستانی، خورشید دگرباره به‌سوی شمال شرقی بازمی‌گردد که نتیجه آن افزایش روشنایی روز و کاهش شب است.

از دیرباز شب نماد سیاهی و سکوت همراه با ترس و اضطراب بوده و غالباً تلاش می‌شده که این سیاهی را در منازل با برافروختن آتش و اضافه‌کردن هر چیزی که نور را انعکاس دهد روشن کنند. یلدا به معنای طولانی‌ترین شب سال، به مفهوم تسلط کامل سیاهی بر نور و روشنایی است و چون باور این بوده و هست که روشنایی تباهی و پلیدی را دور می‌کند؛ فردای شب یلدا که غلبه روشنایی بر ظلمت و تاریکی است را به‌عنوان تولد دوباره خورشید جشن می‌گیرند.

جشن شب یلدا در بین ایرانیان با گرد هم آمدن و شب‌نشینی در کنار وابستگان و دوستان و آشنایان تعریف می‌شود. گرامی داشتن و لذت بردن از این شب زیبا با خوردن، شادی و گرما آمیخته است. آجیل‌های متنوع و میوه‌های مخصوص مانند هندوانه و انار و انواع و اقسام خوراکی‌هایی که برای ضیافت شب‌نشینی در یلدا مورداستفاده قرار می‌گیرند جنبه نمادین دارند و نشانه برکت و تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ نیز از دیگر رسوم گرامیداشت یلداست.

پیشینیان این سرزمین همواره برای دورهمی و شاد بودن به دنبال بهانه بوده‌اند و در این دورهمی‌ها، شادی و نشاط و سرزندگی موج می‌زند. آیین بزرگداشت یلدا برای ما ایرانیان لذت معاشرت و مصاحبت در کنار عزیزانمان است.

 جشنی که همانند نوروز از هفته‌ها قبل نشاط و جنب‌وجوش را به ارمغان می‌آورد و البته یک فرصت عالی برای صاحبان مشاغل و مدیران است که با استفاده از سنت‌ها و آداب‌ و رسوم فضای سازمانی خود را دلپذیر و پرنشاط کنند و در ذهن کارمندان، همکاران و هم‌صنفان و هرکسی که به‌نوعی با سازمان در ارتباط است خاطره‌ای زیبا حک کنند. دورهمی‌های سازمانی و هدایای سازمانی از آن دسته مواردی است که مدیران یک سازمان می‌توانند با کمک‌گرفتن از آنها خاطره‌ای خوب از خود به جا بگذارند.

هدیه سازمانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

مراودات بین سازمانی از مواردی هستند که همیشه برای مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها جایگاه ویژه داشته و به بهتر دیده‌شدن برند و فعالیت تمامی افراد تیم کمک می‌کند. ارتباط موثر و پیوسته بین مدیران سازمان‌های مختلف مانند ارتباطات بین دوستان و آشنایان برای حفظ روابط و البته حفظ منافع سازمانی یک امر ضروری و قابل‌تأمل است و باعث رشد و پویایی سازمان می‌شود.

هدایای سازمانی یکی از روش‌های مؤثر و خلاقانه‌ای است که به رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کند. هدایای سازمانی یک روش حرفه‌ای برای مدیران عالی‌رتبه است که بدین‌وسیله قدردانی خود را نسبت به نیروی انسانی خود و مشتریان ابراز کنند. این روش نه تنها موجب بهبود روابط میان سازمان و نیروی انسانی و البته مشتریان سازمان می‌شود بلکه زمینه‌های ارتقا و پیشرفت سازمان را نیز فراهم می‌کند. یکی از هدایای مهم سازمانی، هدایای تبلیغاتی یلدا است. این هدیه براساس سلیقه و انتخاب‌ها می‌تواند شامل پک‌های متنوعی باشد.

یلدا2

ویژگی هدایای سازمانی

یک انتخاب ویژه و درخور برای هر مناسبتی که پیش رو دارید با ظاهری شیک و جذاب قطعاً یک هدیه سازمانی مناسب خواهد بود و شما را از سایر رقبای حرفه‌ای‌تان متمایز می‌کند.

هدیه‌های سازمانی معرف برند و کسب‌وکار شما هستند. با صرف اندکی خلاقیت و سلیقه می‌توانید یک هدیه سازمانی مرغوب و باکیفیت و نه لزوماً گران‌قیمت تهیه کنید که حس ارزشمندی را به مخاطب شما القا کند.

پرهیز از کلیشه‌ها و درعین‌حال انتخاب یک کادو مناسبتی نیازمند دقت فراوان است. ویژگی‌های خاصی هستند که به یک هدیه ارزش و اعتبار می‌دهند. فراموش نکنید که هدف شما از هدیه دادن، ایجاد حس خوب دوست داشته شدن است. تقدیم یک هدیه باعث می‌شود که مشتریان و منابع انسانیتان به شما وفادار بمانند.

کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی یکی از ویژگی‌هایی است که به مخاطب شما حس لذت را منتقل می‌کند و البته مخاطبتان را بر آن می‌دارد که هدیه را نزد خود نگه دارد. همین ویژگی هدیه شما تبدیل به یک بسته بی‌ارزش که مدت‌ها بلااستفاده باشد و صرفاً فضا اشغال کند نمی‌شود.

هدایای ویژه یلدا برای کسب‌وکار و برند شما، هم می‌توانند شامل نمادهایی از این سنت زیبا و شادی‌بخش باشند و هم می‌توانند به شما برای ثبت یک خاطره خوش در ذهن مخاطبتان کمک کنند.

 بسته‌های ویژه آجیل و خشکبار، صنایع‌دستی، حافظ نفیس و یا ست مجموعه‌ای جذاب مناسب این جشن باستانی، چند نمونه از هدایای تبلیغاتی شب یلداست.

اگر به فکر تهیه یک هدیه تبلیغاتی مناسب یلدای امسال برای سازمان خود هستید به حس هفتم اعتماد کنید، تیمی خلاق و باتجربه که به کمک کسب‌وکار شما می‌آیند تا خود را در یاد‌ها ماندگار کنید. ما کنار شما هستیم تا بهترین اتفاق را رقم بزنید و چهره حرفه‌ای خود را ماندگار کنید. کافی است از طریق راه‌ها ارتباطی مختلف ما با در تماس باشید تا یلدای پیش‌رو را فراموش نشدنی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها