صفر تا صد در مورد راهبند اتوماتیک پارکینگ

مقدمه:

در دنیای امروز، نظم و امنیت در تردد و رفت و آمد، به خصوص در مکان‌های پر تردد مانند پارکینگ‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. راهبند اتوماتیک پارکینگ به عنوان ابزاری کارآمد در این زمینه، جایگزینی ایده آل برای راهبندهای سنتی و دستی محسوب می‌شود.

راهبند اتوماتیک پارکینگ چیست؟

راهبند اتوماتیک پارکینگ یک سیستم مکانیزه است که برای کنترل و مدیریت تردد خودروها در ورودی و خروجی پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. این سیستم شامل یک بالابر قابل حرکت است که در ورودی و خروجی پارکینگ نصب می‌شود و با استفاده از سنسورها و کنترلرها، خودروها را به صورت اتوماتیک شناسایی و کنترل می‌کند. با استفاده از راهبند اتوماتیک پارکینگ، امنیت و نظم در تردد خودروها بالا می‌رود و دسترسی به پارکینگ برای خودروهای غیرمجاز محدود می‌شود.

مزایای استفاده از راهبند اتوماتیک:

کنترل تردد

با استفاده از راهبند اتوماتیک، تردد خودروها به طور کامل رصد و کنترل شده و امکان ورود و خروج غیرمجاز به حداقل می‌رسد.

افزایش امنیت

راهبند اتوماتیک با ممانعت از ورود و خروج غیرمجاز، به ارتقای امنیت پارکینگ و جلوگیری از سرقت کمک می‌کند.

صرفه‌جویی در زمان

با کمک این محصول، دیگر نیازی به حضور نگهبان برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نیست و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

افزایش نظم و انضباط

استفاده از راهبند اتوماتیک، نظم و انضباط تردد در پارکینگ را به ارمغان می‌آورد و از ترافیک و بی‌نظمی جلوگیری می‌کند.

راحتی و آسایش

 با به‌کارگیری این دستگاه، راحتی و آسایش برای رانندگان فراهم شده و دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نیست.

انواع راهبند اتوماتیک:

راهبند اتوماتیک اهرمی

راهبند اتوماتیک زنجیری

راهبند اتوماتیک ستونی

راهبند اتوماتیک بولارد

قابلیت‌های راهبند اتوماتیک:

  • باز و بسته شدن اتوماتیک (با استفاده از ریموت کنترل، کارتخوان یا سیستم‌های تشخیص پلاک)
  • قابلیت تنظیم زمان باز و بسته شدن ( برای تردد روان در ساعات مختلف)
  • امکان اتصال به سیستم‌های امنیتی (مانند سیستم‌های هشدار و دوربین‌های مداربسته)
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی ( با استفاده از رنگ‌های ضد زنگ و مواد مقاوم)

نکات مهم در انتخاب راهبند اتوماتیک:

قبل از خرید انواع راهبند اتوماتیک نیاز است به مواردی توجه کنید. برای شروع محل دقیق نصب راهبند اتوماتیک رو مشخص نمایید تا هنگام مشاوره با تیم فروش بتوانید بهترین راهنمایی را از آنان دریافت کنید. کاربری راهبند را نیز با آنان در میان بگذارید. این محصول برای چه کاری خریداری می‌شود؟ پارکینگ مسکونی، تجاری، عمومی یا دولتی؟

همچنین نیاز است میزان ترددهای روزانه در مکان مورد نظرتان را بررسی کنید، به این معنی که اگر پارکینگ شما پرازدحام است، نیاز به خرید راهبند اتوماتیک با دقت و قدرت بالاتری دارید. در ادامه به امکاناتی همچون اتصال به اتوماسیون پارکینگ ( دستگاه کنترل تردد، دوربین پلاک خوان، نرم افزار پارکینگ) و ریموت کنترل برای هدایت از راه دور توجه کنید.

در پایان بودجه و انتظارات خود از این محصول را مورد بررسی قرار دهید و با تکیه بر همه این موارد بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی انواع راهبند باتوجه‌ به سیستم موتوری

راهبندها در دو نوع کلی موتوری و دستی وجود دارند. راهبندهای دستی برای مکان‌هایی با تردد محدود مناسب هستند، اما برای مکان‌هایی با تردد بالا، استفاده از راهبندهای اتوماتیک ضروری است.

راهبندهای اتوماتیک با توجه به سیستم موتوری به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

راهبندهای اتوماتیک الکترومکانیکی:

این نوع راهبندها از موتور الکتریکی و گیربکس برای باز و بسته شدن استفاده می‌کنند. قیمت مناسب، نصب آسان، تنوع بالا در مدل و طرح، مصرف پایین برق از ویژگی این محصولات است. همچنین برای پارکینگ‌هایی که تردد بالایی ندارند مناسب خواهد بود. اما لازم است قدرت و سرعت پایین راهبند هیدرولیکی را نیز مد نظر داشته باشید. این نوع راهبند نیازمند تعمیر و نگهداری در دوره‌های مختلف است.

راهبندهای اتوماتیک هیدرولیکی:

این نوع راهبندها از سیستم هیدرولیک برای باز و بسته شدن استفاده می‌کنند. از مزایای آن می‌توان به قدرت و سرعت بالا، عمر طولانی، نیاز کمتر به تعمیرات دوره‌ای، دقت بالا و مناسب برای اماکنی با ازدحام بالا اشاره کرد. باتوجه به این موارد این مدل راهبندها از قیمت بالاتری برخوردارند و برای نصب و نگهداری آن نیاز به متخصصان این حوزه می‌باشد. از طرفی ممکن است تنوع زیادی در مدل و طرح آن در بازار وجود نداشته باشد. قبل از خرید راهبند اتوماتیک هیدرولیکی به این موارد توجه کنید و مصرف برق بالاتر را هم در هزینه‌های سازمان خود در نظر بگیرید.

نکاتی در انتخاب نوع سیستم موتوری:

  • میزان تردد (برای مکان‌هایی با تردد بالا، استفاده از راهبندهای هیدرولیکی توصیه می‌شود)
  • بودجه (راهبندهای الکترومکانیکی قیمت مناسب‌تری دارند.)
  • سرعت (اگر سرعت باز و بسته شدن راهبند برای شما اهمیت دارد، از راهبندهای هیدرولیکی استفاده کنید.)
  • قدرت (اگر به قدرت بالایی برای بلند کردن و جابجایی بازو نیاز دارید، از راهبندهای هیدرولیکی استفاده کنید.)
  • نیاز به تعمیر و نگهداری ( راهبندهای الکترومکانیکی به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به راهبندهای هیدرولیکی نیاز دارند.)

همانطور که بالاتر گفته شد، علاوه بر سیستم موتوری در انتخاب راهبند باید به موارد دیگری مانند نوع محل مورد نظر، محدودیت فضا، قابلیت‌های مورد نیاز و بودجه نیز توجه کرد.

قیمت راهبند اتوماتیک پارکینگ

قیمت راهبند اتوماتیک پارکینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین عامل در تعیین قیمت، نوع راهبند است. راهبند ها می‌توانند هیدرولیک یا مکانیکی باشند و قیمت آن‌ها بسته به نوع ، متفاوت است. همچنین، طول میله و تجهیزات جانبی مورد نیاز برای نصب نیز بر قیمت تأثیر گذار است. عوامل دیگری مانند سرعت عمل راهبند و تجهیزات جانبی ممکن است قیمت را تحت تأثیر قرار دهند. راهبندهای با سرعت بالا و تجهیزات جانبی بیشتر ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در هنگام خرید راهبند، بهتر است به کیفیت و برند تجهیزات توجه کنید. راهبندهای ارزان و بی‌کیفیت ممکن است در عملکرد و دوام ضعیف باشند. بنابراین، انتخاب راهبند با کیفیت و از برند‌های معتبر توصیه می‌شود. همچنین، کشور سازنده و برند راهبند نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. به طور کلی، قیمت راهبند اتوماتیک پارکینگ ممکن است در بازه‌های مختلفی قرار بگیرد، اما برای انتخاب مناسب، مهمترین نکته این است که با توجه به نیازها و بودجه خود، راهبندی با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید.

خرید راهبند اتوماتیک

برای خرید راهبند اتوماتیک، نیاز به دقت و بررسی زیادی دارید. ابتدا اندازه دهانه ورودی پارکینگ را اندازه‌گیری کنید و با کارشناسان فروش شرکت‌های تولیدکننده مشورت کنید. همچنین، تعداد تردد روزانه و نیازهای خود را مشخص کنید. بعد از نیاز سنجی با کارشناسان فروشگاه های مختلف تماس بگیرید و بعد از راهنمایی و مشاوره اقدامات لازم جهت خرید را انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها