لاستیک موتور سیکلت از گردن تمساحی خارج شد

حجم ویدیو: 15.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

تمساحی در اندونزی که از شش سال پیش با لاستیک موتورسیکلتی که دور گردنش افتاده بود زندگی می‌کرد، به کمک گروهی از علاقمندان حیات وحش در جزیره سولاوسی بالاخره از این شرایط آزاردهنده خلاص شد و لاستیک از دور گردنش بیرون آورده شد. 

 

وضعیت این تمساح چهار متری همدلی بسیاری در میان اهالی شهر پالو در اندونزی ایجاد کرده بود و بسیاری نگران بودند با رشد این تمساح، این لاستیک در نهایت موجب خفگی‌اش شود. 

 

اما به دام انداختن این تمساح برای کمک به وضعیتش کار بسیار دشواری بود و پیش از این چندین بار تلاش برای این کار شکست خورده بود. حتی در مقطعی یک کارشناس تمساح از استرالیا برای این کار آورده شد، ولی او هم موفق به دام انداختن تمساح نشد.   

 

در نهایت تیلی ۳۵ ساله که از بومیان همین منطقه است، با تله‌ای ساده متشکل از یک طناب و کنده درخت و استفاده از مرغ و مرغابی زنده به عنوان طعمه، موفق شد تمساح را به دام بیندازد و لاستیک را از دور گردنش خارج کند.

زباله پلاستیکی در دریا

 

زباله‌های پلاستیکی در دریاهای جهان به مشکلی بزرگ برای محیط زیست تبدیل شده است.

آلودگی عمومی و سرتاسری اقیانوس‌ها به وسیله پلاستیک گرچه به آسانی به چشم نمی‌آید اما مشکلی بسیار بزرگ است. به تازگی کارشناسان برآورد کرده‌اند که تا حدود پنج درصد تمام مواد مصنوعی‌ای که انسان‌ها در دنیا تولید می‌کنند سرانجام به عنوان زباله وارد دریا می‌شود.

 

کارشناسان در سال ۲۰۱۰ برآورد کرده بودند که در دریاها نزدیک به ۱۲ میلیون تن زباله پلاستیکی وجود دارد. در بسیاری موارد پلاستیک از راه رودخانه به دریا وارد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها