پژمان میرکریمی استاد حقوق بین‌الملل:

تمایل جامعه جهانی به توقف جنگ و کشتار

تهدیدهای لفظی سران جمهوری اسلامی ایران و سران حزب‌الله و حماس و اسرائیلی‌ها با هدف بازدارندگی از توسعه و فراگیر شدن جنگ انجام می‌شود.

تمایل جامعه جهانی به توقف جنگ و کشتار

 

دکتر پژمان میر کریمی، از نیروهای تحول خواه و ملی، در مورد جنگ حماس و اسرائیل در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

به باور من جنگ و کشتار هرگز مقدس نیست زیرا ریختن خون بی‌گناهان، خاصه کودکان و مردمی که اهل جنگ نیستند و نابودی سرپناه زنان و‌کودکان و خانواده‌های بی‌پناه، هرگز قابل تمجید نیست!

 

من بی‌صبرانه خواهان رعایت حقوق بشردوستانه از ابتدا تا کنون بوده‌ام‌ و‌ فارغ از ملاحظات دین و مذهب، با هر گونه کشتار و جنایت مخالفت دارم.

اما با نگاه گذرا به صفحه شطرنج سیاسی، نظامی و اجتماعی منطقه و جهان، به وضوح تمایل جامعه جهانی و ملت‌های مختلف منطقه و فرامنطقه و قدرت‌های بین‌المللی به توقف جنگ و کشتار دیده می‌شود.

ارسال گسترده تسلیحات نظامی از سوی آمریکا را با هدف بازدارندگی ارزیابی می‌کنم و نه با هدف تشدید تنش‌ها و از سوی دیگر افزایش ملاقات‌ها و نشست‌های دیپلماتیک در منطقه و جهان با هدف مدیریت تنش‌ها بسوی کاهش آن و مضافا در خصوص تهدیدهای لفظی سران جمهوری اسلامی ایران و سران حزب الله و حماس و اسرائیلی‌ها نیز معتقدم که این کری‌خوانی‌های طرفین نه با هدف ورود به جنگ که با هدف بازدارندگی از توسعه و فراگیر شدن جنگ انجام می‌شود. 

به هر حال معتقدم و شاید دارم آرزویم را می‌گویم که احتمال تشدید درگیری و آغاز یک جنگ گسترده بسیار بسیار زیاد اندک است و امیدوارم بزودی شرایط برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان جنگ مهیا شود.

توییت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها