حواشی خانم سخنگوی وزارتخارجه روسیه در تهران

پوشش زاخاروا از دید وزارتخارجه ایران عادی تلقی شده اما تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد ایشان در سفر به عربستان با حجاب کامل ظاهر شده و قوانین آنجا را رعایت کرده است.

حواشی خانم سخنگوی وزارتخارجه روسیه در تهران

سفر سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه همراه با سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تهران با حواشی عجیبی همراه بود و اعتراضات بسیاری از جانب رسانه‌های منقد دولت را برانگیخت. 

ظاهرا بیش از همه انتشار تصاویر و اظهارنظرهایی از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه که همراه با سرگئی لاوروف در تهران به سر می‌برد، واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

ماریا زاخاروا

این پوشش که در ساختمان وزارتخارجه ایران استفاده شد مورد بحث و انتقاد جدی مردم قرار گرفت

 پوشش زاخاروا از دید وزارتخارجه ایران عادی تلقی شده اما تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد ایشان در سفر به عربستان با حجاب کامل ظاهر شده و قوانین آنجا را رعایت کرده است.

 

ماریا زاخارووا

 

پس از جنجال کم‌حجابی سخنگو این تاریخ سفر لاوروف بود که مورد توجه کاربران توئیتر و فعالان سیاسی قرار گرفت. این سفر دقیقا در سالگرد به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی انجام شد. 

در همین زمینه سیدمحمد صحفی معاون مطبوعاتی دولت سیدمحمد خاتمی نوشت: «تئوری توطئه می‌گوید: تقارن نخستین سفر لاوروف به تهران در دولت رئیسی با یوم‌التوپ (روزی که بدستور محمدعلی‌شاه و با فرماندهی ولادیمیر لیاخوف،فرمانده روس مجلس شورای ملی به توپ بسته شد) اتفاقی نیست.

منتها صدای توپ ۲ تیر ۱۲۸۷ را همه شنیدند ولی صدای توپ دیروز را خواص می‌شنوند.»

حالا توئیت ماریا زاخاروا در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته که با انتشار یک سلفی باحجاب از خودش نوشته:  

Здравствуй, Тегеран

سلام، تهران

سلفی ماریا زاخاروا

بالاخره حساب کاربری ماریا زاخاروا با انتشار فیلمی از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در پوشش سفر وزیر خارجه روسیه به تهران نوشت؛ زیباهای ایرانی در پشت صحنه؛ اما شایسته حضور در کادر هستند.

Иранские красотки за кадром, а достойны быть в кадре 

این سفر ۲۳ و ۲۴ ژوئن در چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم تیر انجام شد. 

 یک روزنامه قطری همزمان با سفر لاوروف به نقل از منابع آگاه خبر داد که وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به تهران درباره سوریه و همکاری مشترک برای مقابله با تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن، روز چهارشنبه نوشت لاوروف در گفت‌وگوهای خود در تهران روابط دوجانبه ایران و روسیه و همکاری مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌‌ای و بین‌المللی به‌‌ویژه تحولات مربوط به توافق هسته‌‌ای و اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

طبق گفته منابع مذکور، مساله مهم دیگری که در این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت، تشدید همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکاست.

این منابع خاطرنشان کردند که «برای استفاده از تجارب ایران برای مقابله با تحریم‌ها، در ماه‌های اخیر، سفرهایی علنی و محرمانه [‌از سوی مقامات] روسیه به ایران» صورت گرفته است. این منابع همچنین افزودند سفر مقامات ایرانی به روسیه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، چراکه همکاری دو طرف اخیرا برای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکا و غرب افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها