وزرای رئیسی در صف استیضاح!

اگر وزارت راه و شهرسازی به تعهداتی که دارد تمکین نکند، در راستای این موضوع اقدام نکرده و ردیف بودجه آن در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشود، قطعاً به گزینه استیضاح نزدیک می‌شویم.

وزرای رئیسی در صف استیضاح!

نماینده اهواز: وزیر راه به تعهداتش عمل نکند، به گزینه استیضاح نزدیک می‌شویم

نماینده اهواز گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی به تعهداتی که دارد تمکین نکند، در راستای این موضوع اقدام نکرده و ردیف بودجه آن در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشود، قطعاً به گزینه استیضاح نزدیک می‌شویم.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص نظر کمیسیون اجتماعی در مساله وام ازدواج که دولت میزان آن را در لایحه بودجه تعیین نکرده بود، گفت: ما در مورد وام در ابتدا معتقدیم که اگر وعده‌ای داده می‌شود باید به آن عمل کرد. اما گاهی مشاهده می‌شود مجلس قوانینی را تصویب می‌کند ولی در مرحله اجرا بانک‌ها تعلل می‌کنند یا عمل نمی‌کنند یا با موانع زیاد و سختگیرانه انجام می‌دهند. اولین کاری که مجلس دنبال می‌کند این است که اگر وعده‌ای داده می‌شود باید عمل شود؛ لذا کمیسیون تصمیم عدد را مشخص کند.

وی ادامه داد: موضوع دوم عدد وام بود، مقدار وام را هم کمیسیون با توجه به حداقل‌هایی که برای زندگی نیاز است، مشخص می‌کند البته اینکه بگوییم تامین همه هزینه‌ها در قالب یک تسهیلات انجام شود، ممکن نیست اما یک عددی که منطقی باشد و بتوانند حداقل‌ها را در اختیار جوان‌هایی که اقدام به ازدواج می‌کنند، فراهم کند؛ کمیسیون تصمیم گرفت با توجه به تورم و وضعیت اقتصاد کشور یک افزایش حداقلی داشته باشد که براین اساس برای وام ازدواج به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان یعنی مجموعاً ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم اهواز افزود: با توجه به موضوع تشویق جوانان به ازدواج برای پسران کمتر از ۲۵ سال و دختران کمتر از ۲۳ سال این مبلغ به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر کدام از زوج و زوجه درنظر گرفته شد.

وی همچنین در رابطه با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه، بیان کرد: سن بازنشستگی یک قانون دائمی است و تغییر آن نمی‌تواند در بودجه سالیانه بیاید، این مساله باید در قالب یک لایحه یا طرح جداگانه به مجلس بیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در رابطه با نگرانی نمایندگان اهواز و آبادان بعد از حادثه اخیر در جاده خرمشهر-اهواز و مطرح شدن مساله استیضاح در صورت عدم رسیدگی به وضعیت این جاده، اظهار داشت: ترمیم و توسعه این جاده خواسته و مطالبه مهم نمایندگان استان است به این جهت که این جاده تنها به دو شهر اهواز و خرمشهر خدمات اراده نمی‌کند، بلکه به دلیل وجود پایانه مرزی شلمچه و بندری که در خرمشهر وجود دارد از یکسو و محل عبور زائران اربعین و راهیان نور یک جاده ملی و بین‌المللی است و به همین خاطر نیاز به توسعه دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه علیرغم تفاهمنامه‌ای که در سال ۹۸ میان استاندار و وزیر وقت راه و شهرسازی امضاء شد، همچنان شاهد تعلل هستیم و سوانح نیز ادامه دارد.

حسینی اضافه کرد: بنابراین خواست مشخص نمایندگان این است که وزارت راه و شهرسازی به تعهدی که دارد عمل کند و توجه کند که با تغییر دولت و وزیر، تعهدات وزارتخانه همچنان باقی است. خواسته مشخص ما که بنده بر همین اساس هم تذکر شفاهی و کتبی دادم و هم سوال مطرح کردم این است که این جاده باید ۴ بانده شود.

نماینده مردم اهواز همچنین، گفت: ما در حال دنبال کردن این مساله هستیم، قرار است که طی همین هفته یک نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان استان خوزستان برگزار شود و انجام این موضوع دنبال شود.

وی درخصوص میزان جدی بودن موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: اگر به تعهداتی که دارند تمکین نکنند، در راستای این موضوع اقدام نکرده و ردیف بودجه آن در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشود قطعاً به گزینه استیضاح نزدیک می‌شویم./ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها