موضوع استعفای روحانی چقدر جدی است؟

علیرضا زاکانی در نشستی که اخیرا داشت برای چندمین بار بحث استعفای حسن روحانی، رئیس جمهور را مطرح کرد. او گفت اگر مذاکره با ترامپ به نتیجه نرسد رئیس جمهور استعفا می دهد.

موضوع استعفای روحانی چقدر جدی است؟

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در نشست بصیرتی و سیاسی که با حضور جمعی از طلاب و فضلا برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه 99 گفت: کسری بودجه دولت در سال آینده 150 هزار میلیارد تومان است. نماینده دولت در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق گفته است: دولت به دنبال مذاکره با ترامپ است. اگر به نتیجه برسد که هیچ اما اگر به نتیجه نرسد رییس جمهور استعفا خواهد داد. متأسفانه همواره در نگاه عده ای کاسبکاری وجود دارد و با فرار رو به جلو می خواهند ضعف ها و کم کاری های خود را پنهان کنند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: مشکل امروز ما این است که برخی یا ناآگاهانه نقش عامل را بازی می کنند یا اینکه واقعا عامل دشمن هستند. به عنوان مثال وقتی می‌توانیم فرآورده‌های نفتی‌مان را صادر کنیم چرا عده ای مانند آقای زنگنه با آن مخالفت می کنند؟ امروز کشور کشش برخی مسئولان فعلی را ندارد چرا که برخی کارهای مسئولان تنها از یک عامل متصور است.

وی افزود: غیر انقلابی ها به دنبال ادامه حکومت خود هستند در حالیکه هدف نیروهای انقلابی از تغییر، حرکت به سوی تحقق اهداف انقلاب است. امروز گروه‌های ضد انقلاب صندوق‌های رأی را کانون تغییر می‌دانند و سعی در اثرگذاری و نفوذ دارند.

زاکانی شهادت حاج قاسم سلیمانی را نقطه کانونی تغییر به نفع انقلاب و مقاومت دانست و گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که توانایی مقابله با ایران را ندارند به همین خاطر نقاطی را طراحی کرده اند که بر اساس آن به ایران فشار وارد کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به پیروزی‌های متعدد ایران و تغییر رویکرد کشورهای منطقه به سمت ایران، آمریکا مبتنی بر پیام غلط از داخل کشور و بدون توجه به خاصیت خون شهید، حاج قاسم را به شهادت رساند، در واقع تزلزل دولت و فتنه بنزینی آمریکایی‌ها را جری‌تر کرد.

وی اضافه کرد: امروز فتنه بزرگ کشور نا امیدی و ناکارآمدی است و اگر جریان انقلاب غفلت کند و متحد نباشند آب به آسیاب ناکارآمدی ریخته می‌شود.

ما امروز گرفتار تنگ نظری‌هایی هستیم اما ساز و کارهای جبهه انقلاب بهتر شده، و تحمل‌ها و بصیرت‌ها بالاتر رفته است اما همچنان کافی نیست. 

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: قم یک جهانشر است که به عنوان کانون فکری جهان اسلام شناخته می‌شود. قم مسئولیت مهمی در قبال انقلاب و تکامل آن بر عهده دارد و کانون آغاز و استمرار انقلاب به حساب می‌آید. باید دقت داشت که تقویت روحیه انقلابی در نقطه کانونی انقلاب وظیفه‌ای مهم است.

وی ادامه داد: حضور بیش از 100 هزار طلبه در قم به ویژه طلاب غیر ایرانی از ظرفیت های فوق العاده ای است که باید مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مشکلاتی که ما امروز داریم گسست بین حوزه نظر و عمل است، نظام مسائل کشور باید به حوزه منتقل شود و از سوی دیگر معارف، اخلاق، معنویت و دستورات دینی باید توسط حوزه به جامعه تسری پیدا کند چرا که جامعه سیاسی ما در حالت سیاست زدگی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها