اقدام مشکوک و ضدامنیتی صداوسیما علیه پروژه‌های فروش نفت دولت

مستقل آنلاین/صبح امروز صداوسیما در یک برنامه تلویزیونی در اقدامی مشکوک و ضدامنیتی جزئیات یک پروژه وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها را به طور کامل تشریح کرد.

اقدام مشکوک و ضدامنیتی صداوسیما علیه پروژه‌های فروش نفت دولت

مدتی است وزارت نفت از سوی برخی چهره‌های تندرو متهم می‌شود که مسیرهای فروش نفت را بسته و در فروش نفت موفق عمل نکرده است.

علیرضا زاکانی، از نمایندگان سابق مجلس در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر اتهامات متعددی را به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت وارد کرد و گفت که او تنهاتمایل به خام فروشی دارد. این چهره اصولگرا هم‌چنین گفت: رویکرد زنگنه تنها به سمت آمریکا و اروپا است و همین باعث شده که قراردهای ایران با چین، هند، ترکیه، روسیه، پاکستان و برزیل روی زمین مانده است.

از سویی دیگر، سعید جلیلی چهره دیگر اصولگرا و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز حملات گسترده‌ای را علیه زنگنه و وزارت نفت در روزهای اخبر کلیده زده است. او مدعی شد که در زمان دولت احمدی‌نژاد و در سال‌های ۹۱ و ۹۲ میزان فروش نفت ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز بوده است؛ ادعایی که البته با واقعیت تفاوت زیادی است.

اما همه این حمله‌ها به وزارت نفت شاید از اینجا نشات گرفته باشد که زنگنه معتقد است که به دلیل شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نباید راه‌های فروش نفت را فاش کند تا مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد. زنگنه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت  درباره فروش نفت گفته بود: اگرچه در مسئله فروش نفت  انعطاف داریم اما این به این معنا نیست که بی‌حساب و کتاب کار کنیم، همه چیز امضا شده و مشخص است این نیست که روی یک کاغذ سیگار بنویسم و به دست کسی دهم! همه چیز مشخص است و به طور سرّی نگهداری می‌شود.

در این شرایط که حملات به وزارت نفت درباره فروش نفت هر روز بیشتر می‌شود و کار این وزاتخانه‌ برای فروش نفت و دور زدن تحریم‌های آمریکا سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، امروز صداوسیما در یک اقدام مشکوک و ضدامنیتی یکی از پروژه‌های این وزارتخانه و مسیر فروش نفت توسط یکی از کشتی‌های ایرانی را به طور کامل روی آنتن زنده افشا کرد.  

آنگونه که برخی رسانه ها منتشر کرده اند، در برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سارینا را که در حال دور زدن تحریم نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی را اعلام کرد.

مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سارینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تأیید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد؟

 

منبع: خبر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها