دوران حکومت امام زمان(ع) دوران عقلانیت و خردمندی است

بنیاد «مهدویت» عدالت است

متاسفانه برخی فکر می‌کنند همین که به یک کوه یا جمکران رفته و یا امام زمان(عج) را ببینند مشکل حل خواهد شد. دیدن شخص اگر قرار بود مشکلات را حل کند خب 250 سال که دوره حضور بود مسائل حل می شد. مهم عهد با آن آرمان و پیوند با چیزی است که امام زمان(عج) می خواهد محقق کند.

 بنیاد «مهدویت» عدالت است

شب گذشته، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهریزی در حسینیه محبان‌الائمه(ع) گفت: در میان ما مسلمانان نیز اعتقاد به اینکه پایان جهان به فردی از فرزندان پیامبر و از فرزندان فاطمه(س) ختم می‌شود، وجود دارد. منتها اختلافی که میان شیعیان و اهل سنت بوده در این است که برای شیعیان آن موعود الان زنده است و با اینکه در غیبت به سر می‌برد، روزی ظهور خواهد کرد و هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهد. ولی غالب اهل سنت این موعود را موجود نمی‌دانند و معتقدند که به دنیا می‌آید و در تمام موارد دیگری که ما برای موعود ذکر می‌کنیم اشتراک دارند.

وی بیان کرد: درباره امام مهدی (ع) پرسش‌ها و مسائل زیادی وجود دارد که شاید با مسائل عقلی و استدلالی نتوانیم وارد آن شویم. عقیده من این است که این بخش از زندگی امام جزو اسرار است و ما صرفا با مسائل عقلی و استدلالی نمی‌توانیم به آن بپردازیم. چندان هم نیازی نیست به مسائلی نظیر اینکه آیا امام مهدی(ع) ازدواج کرده یا نه؟ یا اینکه چند فرزند دارد؟ فکر کنیم. چون این مسائل جزو چیزهایی نیستند که بتوانند روی خط مشی فکری اثر بگذارند.

متاسفانه برخی فکر می‌کنند همین که به یک کوه یا جمکران رفته یا امام زمان(عج) را ببینند مشکل حل خواهد شد. دیدن شخص اگر قرار بود مشکلات را حل کند خب 250 سال که دوره حضور بود مسائل حل می‌شد. مهم عهد با آن آرمان و پیوند با چیزی است که امام زمان(عج) می‌خواهد محقق کند.

وی گفت: نمی‌شود کسی در زندگی مشی خود را بر محور عدالت نگذاشته باشد و بگوید منتظر است. زیرا انتظار عدالت را که ظالم نمی‌کشد. بنیاد «مهدویت» عدالت است.

وی افزود: در عاشورا نیز خردمندی وجود دارد. امام حسین(ع) خونش را در این راه داد تا انسان‌ها از جهالت بیرون بیایند و به عقلانیت برسند. این هماهنگی میان عاشورا و ظهور همواره وجود داشته است. در حقیقت این دو یک راه را دنبال می‌کنند. پس یکی از آرمان‌هایی که بشر دنبالش بوده این است که انسان به عقلانیت برسد و قدرت تشخیص داشته باشد.

امروز خبری جالب خواندم و آن اینکه در بیت آیت‌الله بروجردی در قم، رئیس انجمن زرتشتیان در مراسم روضه سخنرانی کرده است. چقدر کار زیبایی. یک جمله از آیت‌الله العظمی بروجردی نقل می‌کنم؛ فردی که برای ایشان مسجد اعظم را ساخت یک زرتشتی بود، وقتی او را برای تقدیر و تشکر بابت ساخت مسجد نزد آیت الله برده بودند یکی از اطرافیان می‌گوید چقدر خوب است که شما مسلمان شوید. اما آیت الله بروجردی تشر می‌زند که ساکت شو.

وی ادامه داد: از مرحوم راشد هم ماجرایی مشابه شنیده‌ام. یکی از روحانیون اصفهان نقل کرد در مجلس مرحوم راشد بوده‌اند که عده‌ای از بازاریان تهران فردی را آورده بودند که مسلمان شود. مرحوم راشد پرسیده بودند که او کیست؟ گفتند خیلی آدم خوبی است، امانتدار است و به وعده‌های خود عمل می‌کند. مرحوم راشد گفتند: پس نیازی نیست مسلمان شود، زیرا بنیان ادیان بر درستی است. وحدانیت خدا، اخلاق درست و عدالت. شرک و ظلم خط قرمز قرآن است. لذا در دوره پیامبر اسلام، ادیان دیگر بر مبنای همین حدیث از بین نرفتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها