آنقدر برای مذاکره ناز کردید که حالا آمریکا قید خودتان و برجام را زد!

مسیر مذاکرات بعد از تبادل زندانیان دو تابعیتی مطلوب ایران نیست.

آنقدر برای مذاکره ناز کردید که حالا آمریکا قید خودتان و برجام را زد!

رحمان قهرمان‌ پور نوشت:

تکذیب سریع خبر مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه می‌تواند به این معنا باشد که مسیر مذاکرات بعد از تبادل زندانیان دو تابعیتی مطلوب ایران نیست.

 می‌توان حدس زد ایران درخواست توافق موقت نانوشته را قبول ندارد و سعی می‌کند با ارائه پیشنهاداتی به برجام برگردد.

اما نکته و اختلاف اصلی اینجاست که از نظر آمریکا برجام ارزش خود را از نظر کنترل تسلیحاتی از دست داده است و باید با یک توافق جامع‌تر و بلند مدت‌تر جایگزین شده و شامل موضوعات منطقه‌ای هم بشود. ایران این توافق جامع‌تر را قبول ندارد.

برخلاف تصور رایج مساله هسته‌ای ایران موضوع تعیین کننده‌ای در انتخابات آمریکا در سال آینده نخواهد بود و لذا آمریکا عجله‌ای برای توافق کردن ندارد و همان نه تنش نه توافق یا پلان C را ترجیح می‌دهد.

اگر ایران توافق موقت را نپذیرد شرایط دوباره به اما و اگرهای زیادی بستگی خواهد داشت و دورنمای توافق باز هم مبهم‌تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    آمریکا سالیان سال است که عین بازی گربه با موش، با ما بازی می کند فقط افراد زیرکی مثل ظریف لازم دارد که در این بازی قهری یک طرفه، از فرصت استفاده کرده و پشمی هم به کلاه کشور و مردم بزند و گرنه این بازی حالا حالاها ادامه دارد!

  • قلقلک

    شما هم اینقدر برای مذاکرات برجام به تملق و التماس و دست بوسی و پا بوسی غربیها افتادید که غربیها تصور کردند ادامه تحریم بهتر از توافق است

  • صادق

    امریکا‌روباه‌بازی‌در‌میاورد‌وسه‌کشور‌اروپایی‌نیز‌دلقکهای‌ان‌می‌باشند.خیلی‌باید‌متوهم‌وخوش‌خیال‌باشی‌تا‌وعدهای‌دروغین‌امریکا‌را‌قبول‌کنی‌.

  • کرامت سلیمی

    دانستن تاریخ پیش از اینکه یک علم باشد یک هنر است. هنر کنار هم قرار دادن شواهد


    هیچکس ناز نکرده است.

    طبق گفته اقای ظریف برجام یک بازیست. یک بازی سیاسی.

    و قرار است که با این بازی سیاسی همچنان سلاح هسته ای در باورها باقی بماند و ملتها متوجه دروغین و خیالی بودن سلاح هسته ای نشوند.

    برجام یک موضوع واقعی نیست که بخواهیم برای ان تکلیف معین کنیم.

    برجام در واقع ادامه پروژه باوردهی سلاح هسته ای به ملتها( برده ها ) و ایجاد رعب و وحشت در دل انها می باشد.

    گلوبالیستها برای باور دادن سلاح خیالی هسته ای به ملتها حدود هفتاد سال با پروژه جنگ سرد دنیا را هدایت و مهندسی کردند و حدود 10 سال است که با پروژه برجام ان را ادامه دادند.

    برجام هیچگاه یک موضوع واقعی نبوده است و فقط یک بازی کثیف  سیاسی برای فریب ملتها و باور دادن سلاح دروغین و خیالی هسته ای و ایجاد ترس در انها بوده است و تا ابرقدرتها نخواهند خاتمه نخواهد یافت.

    دلیل کش امدن مذاکرات برجام هم همین است که:

     پایان برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای. و نباید این مذاکرات پایان یابد.
    و باید تا انجا که می شود با نشستها و جلسات بیهوده و بی نتیجه سیاسی و همچنین توییتهای مقامات غربی و روسی موضوع برجام کش بیاد.

    گره برجام فقط حیثیت و آبروی کشورهای به ظاهر ابرقدرت است.


    جنگ اوکراین هر نتیجه ای داشته باشد منجر به افشای دروغ بودن سلاح هسته ای خواهد شد.

    در ضمن در جنگ اوکراین پوتین و مدودف خذف خواهند شد و به نظر بنده خودکشی خواهند کرد.

    بنده حاضرم با ادله و شواهد محکمه پسند برای افشای این دروغ بزرگ با هر رسانه ای که شهامت ورود به میدان مبارزه برای افشای ان را داشته باشد ، همکاری کنم.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها