رئیسی طرف آذربایجان را گرفت!

رئیسی گفت: منطقه قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است، اما‌ بر حفظ حقوق ارامنه تاکید داریم.

رئیسی طرف آذربایجان را گرفت!

رئیس‌جمهور در‌ مراسم آغاز هفته دفاع مقدس گفت: منطقه قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است، اما حفظ حقوق ارامنه هم واجب است و ‌بر آن تاکید داریم. 

 امنیت و حقوق ارامنه منطقه باید حفظ شود، وضعیت مرزها هم باید کاملا حفظ گردد. 

آغاز خلع سلاح گروه‌های تروریستی در خاک عراق و هم‌مرز با ایران حرکت بسیاری خوبی بود که دولت عراق آغاز کرده است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هیئتی را برای صحت‌سنجی‌موضوع به عراق اعزام کند. 

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • علی

    یکبار ائمه جمعه استانهای ترک نشین ایران طرف آذربایجان را گرفتند دیدید علی اف چجوری جفتک انداخت ؟ امروز همان اشتباه را آقای رئیسی کرد منتظر گاز گرفتن علی اف باشید. این حیوان قابل ترحم نیست . با این حرفهای الکی برای او مشتبه شده است که مردم ترک زبان ایران طرفدارش هستند و اینجور جفتک چهار گوش میاندازد. همین اشتباه را صدام در مورد برادران عرب زبان ما در خوزستان کرد. شاخ صدام را ملت ایران شکستدم این کره خر را هم قیچی خواهیم کرد.

    • ناشناس

      موضوع از جایی شروع شد که ایران در امور آذربایجان دخالت کرد و به روابط اسرائیل و آذربایجان حسودی کرد بعد هم تلاش کرد که ایدئولوژی مذهبی خود را به آذربایجان صادر کند که با هوشیاری آذربایجان شکست خورد. شما هم به جای اینکه حرص خاک رو بزنید به فرار مغزها نگاه کنید که خاک را برای من و شما گذاشتند و آزاد شدند.

  • رضا

    مودب باش

  • خان...خ.اهری اسمیر

    از تعارفات بگذریم.وقتی سازمان ملل قره باغ را جزو آذربایجان ثبت کرده و حتی حاکمیت ارمنستان به آن‌ اعتراف و پذیرفته پس هیچ کشوری نمی تواند خلاف آن را مطرح کند. اما انتظار آن آیت که وقتی ارمنی های تجزیه طلب مسلح بودند و آذربایجان پس از درگیری و اقدام ضد تروریستی درخواست خلع سلاح آنان را کرد در این لحظه کسی به فکر حقوق تجزیه طلبان مسلح نباشد که حتی اقدام انتخابات غیرقانونی آنها از سوی اروپا و روسیه هم محکوم شد.و خود پاشینیان نتوانست اقدام غیرقانونی را تایید شناسایی کند.بنده به عنوان رئیس جمهور کشورم به او احترام قائلم ولی این سئوال را هم دارم مگر قومیت ها و اقلیت های دینی در سایر کشورها از چه حقوق زیادی برخوردارند که ارمنی های قره باغ نیستند و کدام کشور به قومیتی که غیرقانونی مسلح می شود و در داخل یک کشور مقابل حاکمیت قرار می گیرد حقوقی بیشتر از خواندن و نوشتن به زبان مادری خود ..درکنار زبان کشور متبوع قائل می شود.یا فراتر از حقوق شهروندی مرسوم...بنابراین مرزهای حقوق شهروندان اگر فراتر از حقوق مرسوم از سوی سایر کشورها تبیین شود نوعی دخالت است همچنانکه برخی رسانه های کشورمان سعی می کنند هنوز با طرح و القای حقوقی که حتی ارمنی ها در کشورخودمان برخوردار نیستند ، حاکمیت آذربایجان بر خاک خود را زیر سئوال ببرند درحالی که اهالی نخجوان حتی بر خطوط ارتباطی با شوشا همیشه حاکمیت داشتند..ولی از چنین حقی مطلبی نمی نویسند و انگار از تجزیه نخجوان حمایت کنند..طبیعی است اینگونه مواضع غیر روشن هم موجب تنش در منطقه و داخل کشورمی شود با وجود تنوعی قومی ایران نباید اجازه داد اینگونه مسائل به صورت کوچه بازاری در رسانه ها طرح شده و آثار زیانبار و زخم های سیاست پهلوی برای تفرقه قومی سرباز کند. .

  • خان...خ.اهری اسمیر

    از تعارفات بگذریم.وقتی سازمان ملل قره باغ را جزو آذربایجان ثبت کرده و حتی حاکمیت ارمنستان به آن‌ اعتراف و پذیرفته پس هیچ کشوری عملا نباید و نمی تواند خلاف آن را مطرح کند. اما انتظار آن است که وقتی ارمنی های تجزیه طلب در قره باغ مسلح بودند و آذربایجان پس از درگیری و اقدام ضد تروریستی درخواست خلع سلاح آنان را کرد در این لحظه کسی به فکر حقوق تجزیه طلبان مسلح نباشد که هم برای هم نوعان خود در قره باعث و هم حاکمیت آذربایجان دردسر ایجاد مي کنند.حتی اقدام به برگزاری انتخابات غیرقانونی آنها در شهریور از سوی اروپا و روسیه هم محکوم شد.و خود پاشینیان نتوانست این اقدام غیرقانونی را تاییدو شناسایی کند.بنده به عنوان رئیس جمهور کشورم به ایشان و سایر مسئولین که بنا به مصالحی مطالبی مطرح می کنند احترام قائلم ولی این سئوال را هم دارم ؛ مگر قومیت ها و اقلیت های دینی در سایر کشورها از چه حقوق زیادی برخوردارند که ارمنی های قره باغ از آن برخوردار نیستند و کدام کشور به قومیتی که به صورت غیرقانونی مسلح می شود و مقابل حاکمیت مرکزی قرار می گیرد حقوقی بیشتر از خواندن و نوشتن به زبان مادری خود ..درکنار زبان کشور متبوع قائل می شود.یا فراتر از حقوق شهروندی مرسوم حق بیشتری قائل می شود...بنابراین مرزهای حقوق شهروندان اگر فراتر از حقوق مرسوم از سوی سایر کشورها تبیین شود شاید نوعی دخالت و تحریک محسوب شود و تنش ایجاد کند همچنانکه برخی رسانه های کشورمان سعی می کنند هنوز با طرح و القای حقوقی که حتی ارمنی ها در کشورخودمان برخوردار نیستند ، حاکمیت آذربایجان بر خاک خود را زیر سئوال ببرند.این درحالی است که اهالی نخجوان حتی بر خطوط ارتباطی با شوشا همیشه حاکمیت داشتند..ولی رسانه های مورد نظر از چنین حقی مطلب خاصی نمی نویسند و انگار از تجزیه نخجوان حمایت می کنند..طبیعی است اینگونه مواضع غیر روشن موجب تنش در منطقه و داخل کشورمی شود. با وجود تنوعی قومی ایران نباید اجازه داد اینگونه مسائل به صورت کوچه بازاری در رسانه ها طرح شده و آثار زیانبار و زخم های سیاست پهلوی برای تفرقه قومی سرباز کند.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها