تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت

طی روزهای اخیر و در اقدامی کم سابقه چند مقام رسمی دولت سیزدهم در یک روز، حسن روحانی را آماج حملات خود قرار دادند

تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت

روحانی در کسوت روحانیت قرار دارد و پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است و مرجع مورد نظر باید پاسخگو باشد

 

طی روزهای اخیر و در اقدامی کم سابقه چند مقام رسمی دولت سیزدهم ناگهان، حسن روحانی را آماج حملات خود قرار دادند
حملات  تا نشست خبری امروز ستایشی پیش رفت و مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی همچنین مداخلات در حوزه بورس، گفت:

ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد و پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است و مرجع مورد نظر باید پاسخگو باشد.

به این ترتیب او هرگونه برخورد با رئیس جمهور سابق را منوط به نظر دادگاه ویژه روحانیت دانست.
 

تعداد اشخاصی که در یکماه اخیر بحث محاکمه روحانی را پیش کشیده‌اند بسیار بیشتر از چیزی است که انتظار داریم. ظاهرا حامیان این محکمه توانسته‌اند با طرح و تقاضای محاکمه در نهادها و ارسال پیامک‌ها برای مجلس و دولت، مسئولینی را که در حباب شیشه‌ای خود بی‌خبر از جامعه، بسر می‌برند مجاب به موضع‌گیری کنند.

از جمله این مسئولین سخنگوی دولت است.

بهادری جهرمی: سیاه‌نمایی‌ها نشان از ناراحتی عده‌ای از ایجاد دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران دارد

او می‌گوید: معادل منابع ارزی مسدود شده ایران در خارج از کشور در دولت قبل در داخل کشور خلق پول صورت گرفته بود؛ این اعتراف بزرگی است و خوب است که نهادهای قضایی و امنیتی ابعاد این اعترافات را مورد بررسی قرار دهند. تجارت خارجی ما فقط در حوزه کالا رکورد ۱۱۲ میلیارد دلار را می‌شکند؛ این یعنی ارزهای کشور فقط برای نفت در برابر غذا استفاده می‌شود؟ وقتی که حجم سرمایه‌گذاری خارجی ما پس از یک دهه منفی، به روند مثبت باز می‌گردد، این یعنی نفت در برابر غذا استفاده می‌شود؟ وقتی آمارهای رشد دو رقمی در حوزه تجهیزات و ماشین‌آلات را رقم می‌زنیم، این یعنی نفت در برابر غذا؟ برخی از این اظهارات و سیاه‌نمایی‌ها خنده‌دار است. دوره‌هایی در اینستکس توافق شده بود که نفت در برابر غذا معامله شود که همان هم نتوانستند انجام دهند...

در ادامه دهقان معاون حقوقی رئیسی نیز اشاره می‌کند: حسن روحانی در بدترین وضعیت انزوای کامل ایران از شرق و غرب دولت را به رئیسی تحویل داد

دهقان معاون حقوقی رئیسی می‌گوید: در طول تاریخ انقلاب و حتی کشور به اندازه ابتدای سال ۱۴۰۰ منزوی نبودیم/ از غرب رانده شده و از شرق مانده بودیم/ وضعیت وحشتناکی در ابتدای سال ۱۴۰۰ داشتیم. شرق حاضر نبود با ما کار بکند و به غرب هم نرسیده بودیم. با همسایگان دعوا داشتیم.


بالاخره مخبر معاون اول رئیسی که از وضعیت وحشتناکی سخن گفت که حسن روحانی دولت را به رئیسی تحویل داد

مخبر می‌گوید: دولت سیزدهم آنقدر اقتدار داشت که ظرف ۳ ماه فروش نفت را به بیش از میلیون بشکه نفت رساند/ وقتی دولت را تحویل گرفتیم ذخایر اقلام اساسی همچون گندم در وضعیت قرمز قرار داشتند/ زمان تحویل دولت سیزدهم با تورم ۶۰ درصدی مواجه بودیم/ظرفیت ذخایر گندم را ظرف سه ماه به صد در صد رساندیم.
 

سیاه‌نمایی دولت دوازدهم و تقاضای محاکمه روحانی به این موارد ختم نمی‌شود بلکه باید یادی از رحیم‌پورازغدی، حسین طائب، روح‌الله مومن‌نسب و بسیاری از چهره‌های نزدیک به دولت و جبهه پایداری کرد که انتظار محاکمه رئیس جمهور سابق را دارند.

کنار این موارد البته مورد «حسن رحیم‌پورازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین بود که در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی‌بر گام دوم انقلاب» با اشاره به اعدام «علیرضا اکبری» که چندی پیش با اتهام جاسوسی اعدام شد، در اظهار نظری عجیب که نشان از کینه‌ای دیرینه دارد با صراحت تمام گفته که «اطراف روحانی از این [جاسوس‌ها] هنوز هم هستند، اگر خود روحانی [جاسوس] نباشد».

بعد از اتهام‌زنی حسن رحیم‌پور، حسن روحانی در نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار پیگیری حقوقی و رسیدگی قضایی نسبت به اظهارات کذب و افترا‌های او نسبت به اتهامات مطرح شده علیه روحانی و همکارانش شد. سایت رسمی حسن روحانی در این مورد نوشت: «رئیس‌جمهور سابق ایران در نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار پیگیری حقوقی و رسیدگی قضایی نسبت به اظهارات کذب و افترا‌های حسن رحیم‌پورازغدی به او و همکارانش شد.»

 

حالا فارغ از اینکه تحقق چنین مَحکمه‌ای مایه وهن نظام و نهادهای نظارتی می‌شود باید فهمید اساسا این اتهامات چه اندازه حقیقی است یا ساخته و پرداخته جریانات سیاسی، و چقدر محتمل است بی‌پایه و اساس، و بازی با افکار عمومی باشد.

به ویژه با نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات ۱۴۰۱ و احتمال افزایش قیمت بنزین، می‌توان حدس زد دولت رئیسی در حالی توپ را به زمین روحانی می‌اندازد که با هدف‌گیری ناشیانه، پاس گل به براندازان و اغتشاشگران خواهد داد. نتیجه این پاسکاری را زودتر از آنچه انتظار داریم خواهیم دید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها