با آزادی زندانیان آمریکایی، دسترسی ایران به پول‌های بلوکه شده، آغاز شد

نیویورک‌تایمز از دستیابی تهران و واشینگتن به توافق در زمینه تبادل زندانیان و دسترسی ایران به بخشی از ارزهای بلوکه‌شده خبر دادند.

با آزادی زندانیان آمریکایی، دسترسی ایران به  پول‌های بلوکه شده، آغاز شد

پروسه آزادی زندانیان ایرانی آمریکایی آغاز شد

نیویورک تایمز

رسانه‌های آمریکا از جمله سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز از دستیابی تهران و واشنگتن به توافق در زمینه تبادل زندانیان و دسترسی ایران به بخشی از ارزهای بلوکه شده خبر دادند 

بر اساس خبری که نیویورک‌تایمز منتشر کرد، قرار است در ازای دسترسی تهران به شش میلیارد دلار برای «مقاصد بشردوستانه» و آزادی چندین ایرانی زندانی از سوی واشنگتن، پنج زندانی آمریکایی اجازه خروج از ایران را پیدا کنند.

هم‌زمان با این روزنامه، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از جرد گنسر، وکیل سیامک نمازی، از زندانیان ایرانی-آمریکایی در ایران، نوشت که ایران موکل او و سه تن دیگر از زندانیان تبعه آمریکا از جمله عماد شرقی، مراد طاهباز و یک نفر دیگر که هویتش علنی نشده را از زندان اوین به حبس خانگی منتقل کرده است.

وکیل سیامک نمازی ابراز امیدواری کرد که انتقال این چهار تبعه زندانی آمریکا به حبس خانگی قدمی برای آزادی نهایی آن‌ها باشد.

با این‌حال، هنوز مقام‌های دو کشور در زمینه این توافق اظهار نظر نکرده‌اند.

نیویورک‌تایمز نوشت که مقام‌های دولت جو بایدن از اظهار نظر درباره جزییات اینکه ایران در چارچوب این توافق به چه امتیازاتی دست می‌یابد، خودداری کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز در قسمتی دیگر از گزارش خود درباره جزییات احتمالی این توافق، به نقل از منابع آگاه نوشت که ایالات متحده اجازه خواهد داد نزدیک به شش میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به حسابی در بانک مرکزی قطر منتقل شود.

 این منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این حساب از سوی دولت قطر کنترل و تنظیم می‌شود تا ایران بتواند تنها برای پرداخت به فروشندگان با هدف خریدهای «بشردوستانه مانند دارو و غذا» به این پول دسترسی داشته باشد.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها