مخالفین برجام از حالت تخریبی به حالت مجری مذاکرات در آمده‌اند

حتی اگر توافقی در کار باشد که امتیازاتی کمتر از برجام به ما بدهد نباید مانع اجرای آن شد.

مخالفین برجام از حالت تخریبی به حالت مجری مذاکرات در آمده‌اند

دولت نگران تبلیغات جناح رقیب در مساله برجام است/ مخالفان برجام به حامی و مجری مذاکرات تبدیل شدند

مجید تفرشی پژوهشگر و تاریخدان در کافه خبر خبرآنلاین گفت:

مخالفین برجام از حالت تخریبی به حالت مجری مذاکرات در آمده‌اند. این مساله و تغییر موضع دولت‌مردان را بخاطر منافع ملی باید به فال نیک گرفت. دولت ما هم نگران تبلیغات جناح رقیب است که مبادا امتیازاتی کمتر از برجام بگیرد. حتی اگر توافقی در کار باشد که امتیازاتی کمتر از برجام به ما بدهد نباید مانع اجرای آن شد.

برخلاف تصور غالب که توجه به ایران باستان و ملی‌گرایی ایرانی مخالف و مغایرت با باورهای دینی دارد؛ بیشتر نسل جوان‌ما می‌دانند که علاقه‌ی به ایران هیچ مغایرتی با آموزه‌های دینی ندارد.

خیلی بعید بود که آمریکا بتواند میانجی صلح ایران و عربستان بشود. حتی روسیه هم نمی‌توانست چون سعودی‌ها دوست ندارند خود را در مسائل راهبردی به روسیه گره بزنند. به روسیه بی‌اعتماد نیستنند اما بخاطر روابطی که با آمریکا و اروپا دارند نمی‌خواهند خود را خیلی به روسیه نزدیک کنند. تنها چین می‌توانست این گره را باز کند.

سیاست‌های منطقه‌ای ایران و سعودی شکست خورده بود. نه بن‌سلمان توانسته بود آرزوهای خود را در منطقه عملی کند نه ایران. برای همین هر دو کشور نیاز به بازنگری در روابط خود داشتند و هیچ کشوری جز چین نمی‌توانست این گره را با یک بازی برد برد باز کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها