محاکمه سران مجاهدین خلق در ایران!

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از تشکیل پرونده علیه اعضای سازمان مجاهدین و برگزاری دادگاه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

محاکمه سران مجاهدین خلق در ایران!

درست یک روز پش از عید قربان و زمانی که مردم مسلمان در حال آغاز مراسم دعای عرفه بودند، پایگاه خبری جماران به نقل از یک کارشناس امور امنیتی و بین‌الملل به نام مهدی احمدزاده این خبر را منتشر کرد؛ مرگ مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق تایید شد.

 

جماران به نقل از این کارشناس اعلام کرد: بر اساس آخرین یافته‌ها، مسعود رجوی چند سال قبل مرده و هم‌اکنون در گورستانی در پاریس مدفون است.

انتشار این خبر زمانی رخ داد که برخی مسئولان قضایی در سالروز انفجار محل حزب جمهوری اسلامی به‌صورت قاطع از محاکمه اعضای این سازمان که در کشورمان به منافقین مشهور هستند، سخن گفته‌اند.

منافقین

اقدامات ایران علیه سازمان مجاهدین خلق که رسانه‌ای نشده است!

 

یکی از این مسئولان کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران است که از انجام اقدامات قضایی علیه «گروهک منافقین» خبر داده است. او گفت: «اقدامات قضایی گسترده‌ای علیه منافقین انجام دادیم و برخی هم در دست انجام است که خبرهای آن به‌زودی منتشر خواهد شد.»

غریب‌آبادی که در نشست خبری تشریح برنامه‌های «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» سخن می‌گفت ادامه داد:

«موضع و سیاست ما در قبال منافقین روشن است و این گروهک را تروریستی می‌شناسیم. آن‌ها دست از خوی خودشان برنداشته‌اند و کشورهای میزبان منافقین در قبال جنایات آن‌ها مسئول هستند و باید پاسخ دهند که چرا این جانیان را میزبانی و بعضاً آن‌ها را حمایت سیاسی، اطلاعاتی و مالی و اقتصادی می‌کنند.»

او البته به کشورهای میزبان اعضای مجاهدین که بیشتر شامل آلبانی و فرانسه می‌شود، تاکید کرد: «تروریست‌ها چه منافق باشند چه وابسته به گروهک‌های دیگر نباید امنیت داشته باشند. درخواست ما از این کشورها اخراج تروریست‌هاست و تروریست‌ها در هیچ کجا در امان نخواهند بود نخواهد بود.»

سایبری های مجاهدین خلق

اعضای سازمان منافقین به ایران مسترد می‌شوند؟

انتشار این سخنان به‌ویژه چند روز پس از آنکه فرانسه به سازمان مجاهدین برای برگزاری اجلاس سالانه مجوز نداد و پلیس آلبانی به کمپ مجاهدین در تیرانا یورش برد، می‌تواند معنا و مفهومی داشته باشد، شاید اتمام ماه عسل مجاهدین در اروپا که یکی از حامیان همیشگی آن‌ها محسوب می‌شدند.

غریب‌آبادی در مراسم دیگری که در آن اقدامات مجاهدین به‌ویژه در دهه 1360 در درگیری‌های مسلح در سطح شهرها بازخوانی می‌شد، گفت: «درخواست ما از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا این است که اعضای منافقین را به ایران مسترد کنند.»

او همچنین گلایه‌ای را اینطور مطرح ساخت: «ما این گلایه را از کشور‌های اروپایی به ویژه از یکی از این کشور‌ها داریم که پرونده‌های مربوط به منافقین را به خوبی در دستگاه قضایی خود مورد رسیدگی قرار نداده‌اند که ما این امر را اقدامی در جهت حمایت از منافقین می‎دانیم.»

او رسیدگی به پرونده اعضای مجاهدین را هم مدنظر قرار داده و گفته است: «احکامی علیه برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در محاکم ایران صادر شده است. اقدامات قضایی در این باره شدت بیشتری به خود گرفته و در ماه‌‎‌های آینده سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت. درخواست ما از کشور‌های اروپایی و حتی آمریکا این است که اعضای منافقین را به ایران مسترد کنند. درخواست ما یک درخواست بلاوجه نیست، بلکه درخواستی کاملاً منطقی و عادلانه است که در راستای مبارزه با تروریسم انجام می‎شود.»

دادستان کل از برگزاری دادگاه منافقین خبر داد

سخنان غافلگیرکننده غریب‌آبادی در حالی بیان شده‌اند که محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم از تشکیل پرونده علیه اعضای سازمان مجاهدین و برگزاری دادگاه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

دادستان کل که در مراسم سالگرد انفجار هفتم تیر و در محل وقوع این انفجار در دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی سخنرانی می‌کرد، گفته است: «با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی اکنون بر علیه این سازمان خبیث تروریستی ۷۰۰ کیفرخواست همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل شده و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین‌المللی مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.»

البته او مشخص نکرده است که آیا این دادگاه بین‌المللی در تهران برگزار خواهد شد یا در کشور دیگری و در محاکم بین‌المللی که تشکیلات آن مورد اجماع جهانی است.

از نظر قوانین داخلی و آیین دادرسی و نیز بر اساس رویه‌های قضایی بین‌المللی، ایران می‌تواند در دادگاه بین‌المللی خود علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خارجی طرح دعوی کند. این پرونده‌ها به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی (بین‌الملل) سپرده می‌شود که مدتی است «دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» را شروع و سه جلسه از آن را هم برگزار کرده است.

حال باید حداقل تا چند روز آینده منتظر نشست و دید آیا محاکمه اعضای سازمان مجاهدین خلق یا همان سازمان منافقین چه در ایران و چه در خارج از کشورمان رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد؟

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها