گاردین:2000 نفر از معترضین بازداشت شدند

بر اساس گزارش گاردین،2000 نفر از معترضین طی روزهای گذشته در روسیه بازداشت شده اند.

گاردین:2000 نفر از معترضین بازداشت شدند

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

گروه حقوق بشر می گوید بیش از 2000 نفر در جریان اعتراضات در روسیه بازداشت شدند.

بر اساس گزارش گروه نظارتی مستقل OVD-Info، در مجموع بیش از 2000 نفر در سراسر روسیه به دلیل تظاهرات علیه بسیج عمومی ولادیمیر پوتین بازداشت شده اند، از جمله 798 نفر در 33 شهر که روز شنبه بازداشت شدند.

رویترز گزارش می دهد که ناامیدی حتی به رسانه های طرفدار کرملین نیز سرایت کرده است، به طوری که یکی از سردبیران کانال خبری دولتی RT می گوید مشکلاتی مانند ارسال اوراق فراخوان برای افراد اشتباه باعث "خشم مردم" شده است.

هنگامی که روز شنبه از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پرسیده شد که چرا این همه روس کشور را ترک می کنند، او به حق آزادی حرکت اشاره کرد.

به نظر می رسد اعتراضات علیه دستور بسیج برای جذب افراد بیشتر برای ارتش روسیه در جمهوری داغستان روسیه ادامه دارد و فیلم هایی که درگیری بین پلیس و مردم را نشان می دهد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پلیس تظاهرکنندگان را دستگیر می کند. در این دستور هزاران روس دیگر برای حضور در جنگ در اوکراین فراخوانده خواهند شد. روز پنجشنبه یک ویدئو نشان داد که مردم با عصبانیت با یکی از مقامات یک مرکز استخدام روبرو می شوند.

به نظر می‌رسد ماخاچ‌کالا، پایتخت داغستان، در مرکز اعتراض‌ها قرار دارد و برخی از جاده‌ها مسدود شده‌اند. این منطقه از جنوب با جمهوری آذربایجان و گرجستان همسایه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها