بهترین روش برای از بین بردن سوسک فاضلاب


سوسک1

با رسیدن فصل گرما و تابستان فعالیت‌ سوسک‌های فاضلاب بیشتر خواهد شد و متاسفانه ممکن است سوسک‌های فاضلاب را بیشتر از مواقع دیگر مشاهده کنید. در واقع سوسک‌های فاضلاب از چندش‌آورترین موجوداتی هستند که در هنگام صبح یا پایان شب در سرویس بهداشتی یا حمام می‌توان مشاهده کرد. روش‌های مختلفی برای از بین بردن سوسک‌ فاضلاب وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم 4 راهکار از بین بردن سوسک‌های فاضلاب را معرفی کنیم. برای از بین بردن سوسک‌های چندش‌آور و مشکل‌ساز این مقاله را مطالعه کنید. 

1- استفاده از سموم سوسک‌کش؛ روش قطعی از بین بردن سوسک فاضلاب

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن سوسک‌های فاضلاب استفاده از سموم دفع حشرات و سوسک‌کش است. معمولا سوسک‌های فاضلاب از دیواره‌ها، شکاف‌ها و روزنه‌های ریز و درشت سرویس بهداشتی و حمام بیرون می‌آیند. بهترین راه برای از بین بردن سوسک‌های فاضلاب ریختن سموم پودری روی روزنه‌های سرویس بهداشتی، حمام یا زیر سینک ظرف‌شویی است. معمولا برای از بین بردن سوسک‌ها می‌توان از اسپری‌های حشره‌کش نیز استفاده کرد.

فقط باید توجه داشته باشید برای ریختن سموم از دستکش مخصوص و ماسک محافظ استفاده کنید تا سموم شیمیایی به بدنتان آسیب وارد نکند. اگر قصد سم‌پاشی گسترده منزل را دارید، استفاده از ماسک فیلتردار شیمیایی را فراموش نکنید. برخی افراد در هنگام باغبانی و سم‌پاشی از ماسک‌های فیلتردار صنعتی استفاده می‌کنند. ماسک‌های صنعتی بسیار حرفه‌ای هستند و قابلیت تعویض فیلتر نیز دارند. قیمت ماسک فیلتر دار صنعتی در برابر کاربرد و مزایایی که دارد، بسیار مقرون‎به‌صرفه و مناسب است. اگر روزانه با مواد شیمیایی سروکار دارید یا اینکه سم‌پاشی درختان را انجام می‌دهید، حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید. 

2- استفاده از چسب‌های مخصوص برای از بین بردن سوسک فاضلاب

معمولا مسیر ورود و خروج سوسک‌های فاضلاب مشخص است. برای از بین بردن سوسک چاه فاضلاب می‌توانید از چسب‌های مخصوص استفاده کنید. این روش معمولا برای زمان‌هایی است که سموم به‌اندازه کافی روی سوسک‌ها تاثیرگذاری ندارند. چسب‌های مخصوص را می‌توانید روی قسمت‌هایی که فکر می‌کنید راه ورود سوسک‌ها است، بچسبانید. بعد از 1 روز یا چند ساعت چسب‌ها را بررسی کنید و سوسک‌های گرفتار روی این چسب‌ها را از بین ببرید. 

چسب‌های سوسک‌کش برای از بین بردن سوسک‌های ریز فاضلاب بسیار کاربردی خواهند بود. در حین استفاده از چسب سوسک کش توجه داشته باشید که حتما از دستکش کار استفاده کنید. دستکش کار مانع آعشته شدن دست شما به سموم روی چسب خواهد شد. توصیه می‌کنیم در منزل برای انجام امور فنی و سرویس شیرآلات یا استفاده‌های دیگر حتما دستکش کار مناسب داشته باشید و خرید دستکش کار را در اولویت قرار دهید. 

3- از بین بردن سوسک فاضلاب با گازوئیل؛ احتیاط در استفاده از گازوئیل

استفاده از گازوئیل به‌عنوان یک راه حل از بین بردن سوسک فاضلاب شناخته می‌شود. بوی تیز گازوئیل و نفت برای سوسک‌ها بسیار ناخوشایند و کشنده است. برای از بین بردن و فراری دادن سوسک‌های فاضلاب می‌توانید یک لیوان گازوئیل را داخل چاه فاضلاب سرویس بهداشتی یا حمام بریزید. توجه داشته باشید بیشتر از حجم یک لیوان گازوئیل داخل چاه نریزید. اگر مقدار گازوئیل بیشتر باشد، بوی نامطبوع گازوئیل زمان بسیاری ماندگار خواهد شد و این موضوع برایتان ناراحت‌کننده است.

تجهیزات ایمنی فردی مختلفی برای محافظت از افراد و کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صنعتی وجود دارد که ضامن سلامتی آن‌ها است. به‌عنوان مثال عینک محافظ آزمایشگاهی برای محافظت از چشم و صورت کاربرد دارد و معمولا افرادی که با مواد شیمیایی سروکار دارند، از عینک محافظ استفاده می‌کنند. برای خرید و مقایسه عینک محافظ آزمایشگاهی می‌توانید به صفحه محصولات ماه ایمن مراجعه کنید.

 

سوسک2

4- فراری دادن سوسک‌ها با روش کاملا خانگی؛ استفاده از پیاز و فلفل

استفاده از پیاز و فلفل به دلیل بوی بسیار تندی که دارند، موجب فراری دادن سوسک‌ها خواهد شد. پیاز را رنده کنید و به‌همراه فلفل قرمز به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط پیاز و فلفل را در قسمت‌هایی بریزید که سوسک‌ها را مشاهده کرده‌اید. با ریختن ترکیب پودر فلفل قرمز و پیاز سوسک‌ها را دیگر مشاهده نخواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که فلفل قرمز و پیاز فقط برای فراری دادن سوسک‌ها مناسب است و برای نابود کردن کامل سوسک‌ می‌توانید از بهترین سم برای از بین بردن سوسک فاضلاب استفاده کنید. 

بهترین راه جلوگیری از ورود سوسک‌های فاضلاب؛ رعایت بهداشت حمام و دستشویی

برای جلوگیری از ورود سوسک‌های فاضلاب باید به چند نکته توجه کرد که در این قسمت با هم بررسی می‌کنیم:

  • جلوگیری از نشتی آب: شیرهای آبی که نشتی دارند را حتما تعمیر کنید. آبی که به‌صورت قطره قطره روی زمین ریخته می‌شود موجب جمع شدن سوسک خواهد شد.
  • پر کردن درزها و شکاف‌ها: درزهای کنار شیر، حفره‌های کوچک روی دیوار و اطراف لوله‌ها را با مواد مخصوص بپوشانید. پر کردن حفره‌ها موجب جلوگیری از ورود سوسک‌ها خواهد شد.
  • تمیز کردن سطل زباله: سطل زباله زیر سینک و سرویس بهداشتی را به‌صورت روزانه خالی کنید. وجود زباله‌های مختلف در سطل زباله موجب بوی نامطبوع و جمع شدن سوسک‌ها خواهد شد.

با رعایت نکات بهداشتی مانند تمیز کردن مکرر سرویس بهداشتی یا حمام و پر کردن درزها و شکاف‌های مختلف مانع ورود سوسک‎های فاضلاب شوید.

سوسک3

استفاده از تجهیزات ایمنی فردی مانند دستکش و ماسک برای از بین بردن سوسک‌های فاضلاب

در این مقاله در رابطه با از بین بردن سوسک فاضلاب صحبت کردیم و اشاره‌ای به 4 روش متداول برای از بین بردن سوسک‌های فاضلاب داشتیم. درحالت‌کلی بهترین راه برای از بین بردن سوسک فاضلاب استفاده از سموم حشره‌کش و سوسک‌کش است. محصولات سوسک‌کش مواد شیمیایی بسیار قوی دارند که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی سوسک‌های فاضلاب را می‌توانید از بین ببرید. برای استفاده از مواد سمی استفاده از ماسک، دستکش یا عینک محافظ را فراموش نکنید. توصیه می‌کنیم برای خرید تجهیزات ایمنی مانند دستکش یا ماسک به فروشگاه اینترنتی ماه ایمن مراجعه کنید. فروشگاه ماه ایمن سال‌ها است در زمینه فروش تجهیزات ایمنی فردی و ترافیکی فعالیت می‌کند و باکیفیت‌ترین محصولات را عرضه می‌کند. برای مشاهده کلیه محصولات ماه ایمن به نشانی اینترنتی mahimen.ir مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها