تخم مرغ برای سلامت قلب مفید است

نتایج یک تحقیق به‌تازگی نشان داده که چگونه مصرف متعادل تخم‌مرغ می‌تواند منجر به افزایش سلامت قلب شود.

تخم مرغ برای سلامت قلب مفید است

 تخم مرغ برای سلامت قلب مفید است

 

به‌گزارش مدیکال‌اکسپرس؛ یافته‌های دانشمندان چینی نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی موثر باشد.

تخم‌مرغ سرشار از کلسترول است، اما همچنین حاوی انواع مواد مغذی ضروری و اسید آمینه‌های ضروری است.

با‌این‌حال، تاکنون شواهد ضد و نقیضی در مورد اینکه آیا مصرف تخم‌مرغ برای سلامت قلب مفید است یا مضر وجود داشته است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که در ژورنال Heart منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه حدود یک تخم‌مرغ در روز می‌خورند، نسبت به افرادی که کمتر تخم‌مرغ می‌خورند، به‌طور قابل‌توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته هستند. اکنون، برای درک بهتر این رابطه، محققان نشان داده‌اند که چگونه مصرف تخم‌مرغ بر نشانگرهای سلامت قلب و عروق در خون تأثیر می‌گذارد.

 

آنها با مطالعه بر روی ۴ هزار و ۷۷۸ فرد از China Kadoorie Biobank و با کمک تکنیکی به نام رزونانس مغناطیسی هسته‌ای هدفمند نشان دادند، افرادی که در حدود یک تخم‌مرغ در روز می‌خوردند، سطوح بالاتری از پروتئینی به نام آپولیپوپروتئین A1 در خون خود داشتند که یک واحد سازنده لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا چربی خوب است. این افراد بخصوص مولکول‌های HDL بزرگتری در خون خود داشتند که به پاکسازی کلسترول از شریان‌ها کمک و در نتیجه از حملات قلبی و سکته مغز محافظت می‌کند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که تخم‌مرغ کمتری می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که به طور منظم تخم‌مرغ می‌خوردند، سطوح پایین‌تری از متابولیت‌های مفید و سطوح بالاتری از متابولیت‌های مضر در خون خود داشتند.

آنها نتایج تحقیق خود را روز گذشته (۳۰ می) در مجله eLife منتشر کردند.

منبع دویچه وله

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها