کدام نوع قهوه برای سلامتی مفید است؟

کدام نوع قهوه برای سلامتی مفید است؟

فنجان قهوه صبحگاهی شما وقتی می‌خواهد به شما انرژی صبحگاهی بدهد که شدیداً به آن نیاز دارید، قابل اعتماد است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه در واقع می‌تواند از مغز شما در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون محافظت کند، به خصوص اگر قهوه تلخ و بدون شکر می‌نوشید.

قهوه و مغز

تحقیقات قبلی مصرف قهوه را با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در مراحل بعدی زندگی مرتبط می‌دانست. با این حال، محققان مؤسسه مغز کرمبیل در تورنتو کانادا، جرأت کردند تا بفهمند چگونه دونالد ویور، یکی از مدیران مؤسسه مغز کرمبیل، در بیانیه ای گفت: «به نظر می رسد مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون ارتباط دارد. اما ما می‌خواستیم بررسی کنیم که چرا این اتفاق می‌افتد - چه ترکیباتی درگیر هستند و چگونه ممکن است بر کاهش شناختی مرتبط با سن تأثیر بگذارند.»

با در نظر گرفتن این موضوع، تیم محققین آزمایشی را طراحی کردند که به بررسی سه نوع قهوه مختلف پرداختند – قهوه برشته روشن، برشته تیره، و برشته تیره بدون کافئین. آنها آزمایشاتی را انجام دادند تا ببینند چگونه ترکیبات موجود در قهوه با بتا آمیلوئید و تاو - پروتئین هایی که معمولاً در هنگام ابتلا به آلزایمر یا سایر بیماری های مغزی مرتبط با سن در مغز یافت می شوند، برهم تاثیر می گذارند.

بر اساس یافته های آنها، یک ترکیب شیمیایی در قهوه به نام فنیلیندان از تجمع و جمع شدن بتا آمیلوئید و تاو جلوگیری می کند. حتی بیشتر از آن، قهوه برشته تیره (هم کافئین دار و هم بدون کافئین) حاوی بیشترین فنیلیندان است، زیرا در فرآیند برشته کردن مقدار بیشتری از این ترکیب حاصل می شود. بنابراین، محققان به این نتیجه رسیدند که قهوه برشته تیره بهترین محافظت را در برابر شرایط شناختی فراهم می کند.

دکتر راس مانچینی، یکی از محققان این مطالعه، گفت: «این اولین باری است که کسی در مورد چگونگی تعامل فنیلیندان ها با پروتئین هایی که مسئول آلزایمر و پارکینسون هستند، تحقیق می کند. گام بعدی این است که بررسی کنیم این ترکیبات چقدر مفید هستند و آیا این ترکیبات توانایی ورود به جریان خون یا عبور از سد خونی مغزی را دارند یا خیر.»

به گفته محققان، این واقعیت که این ترکیب به‌جای ایجاد مصنوعی، به‌طور طبیعی وجود دارد، یافته‌های امیدوارکننده‌تری است زیرا ما به دنبال توسعه درمان‌های جدید برای این شرایط هستیم. مانچینی گفت: "مادر طبیعت شیمیدان بسیار بهتری از ماست و مادر طبیعت قادر به ساخت این ترکیبات است."

بنابراین، دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید، قهوه برشتهتیره را برای فنجان صبحگاهی خود انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که در درازمدت به شما کمک می‌کند و همچنین کارهای بزرگی برای سلامت مغز خود انجام می‌دهید.

منبع: womansworld

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها