چین 25 میلیون نفر را در شانگهای قرنطینه کرد

با افزایش تعداد مبتلایان در شانگهای،تمام این شهر و 25 میلیون نفر ساکنان آن قرنطینه شدند.

چین 25 میلیون نفر را در شانگهای قرنطینه کرد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

پس از سه هفته قرنطینه ، مقامات محدودیت‌های تردد در برخی مناطق را تشدید کردند و به ۲۵ میلیون ساکن شانگهای هشدار دادند که اقدامات سخت‌گیرانه تا ریشه‌کنی ویروس، محله به محله ادامه خواهد یافت.

در برخی از  شهرهای حاشیه شانگهای محدودیت ها حتی با وجود اجازه خروج مردم از منازل در هفته گذشته، تشدید شد.

 دولت چین با اشاره به هدفی برای جلوگیری از انتقال ویروس در خارج از مناطق قرنطینه، گفت: "هدف ما دستیابی به جامعه صفر کووید در اسرع وقت است."  "این نشانه مهمی است که ما در این نبرد بزرگ و سخت علیه همه گیری پیروز شده ایم تا بتوانیم تولید عادی و نظم زندگی را بازیابی کنیم."

 مقامات شهر روز جمعه در حساب رسمی وی چت خود گفتند که ابتلا ها "روند مثبت" را نشان می دهند و تا زمانی که مردم به قوانین سختگیرانه برای مهار شیوع کووید-19 پایبند باشند، زندگی می تواند به زودی به حالت عادی بازگردد.

شانگهای تقریباً تمام ۲۵ میلیون نفر از جمعیت خود را در ابتدای آوریل پس از افزایش شیوع بسیار زیاد مبتلایان،در خانه های خود حبس کرد.  ساکنان با از دست دادن درآمد، جدایی خانواده و مشکل در تامین نیازهای اولیه مواجه شده اند.

 اواخر روز پنج‌شنبه، شانگهای دور جدیدی از 9 اقدام اصلی را اعلام کرد، از جمله آزمایش روزانه در سطح شهر از جمعه، به حداقل رساندن حرکت مردم و تسریع انتقال به مراکز قرنطینه.

 

 ویدئوهایی در این هفته به طور گسترده در رسانه های اجتماعی چین منتشر شد که نشان می داد اتوبوس هایی از مردم به قرنطینه برده می شوند، گاهی اوقات نیز این افراد به خارج از شانگهای منتقل می شوند.

برخی از ساکنان گفتند که دستورات انزوا به صورت دسته جمعی و بدون تبعیض به خاطر سرعت و کارایی صادر می شود، بدون توجه به شرایط فردی.  مقامات شهر از مردم خواستند تا با اقدامات دردناک خود همکاری کنند تا مطمئن شوند پیشرفت تاکنون از بین نمی رود.

 یکی از ساکنان شهر ژانگ چن، 30 ساله، به رویترز گفت که پسر چهار ساله و مادربزرگ 84 ساله‌اش روز یکشنبه به همراه همسرش به قرنطینه منتقل شدند و او نگران بود که شرایط نامناسب این مرکز بر سلامتی آنها تأثیر بگذارد.

 او گفت «وعده های غذایی فاقد مواد مغذی هستند - صبحانه دو تکه نان تست است.  ساختمان گرد و غبار است و فقط تا حدی بازسازی شده است. 

 آنها بیمار هستند نه مجرم.  اما اینجا مثل این است که آنها جنایتکار هستند و برای رنج فرستاده شده اند».

شانگهای تا این لحظه 15698 مورد جدید ویروس کرونای بدون علامت محلی را گزارش کرد که نسبت به روز گذشته 15861 مورد کاهش داشت.  موارد جدید علامت دار از 2634 به 1931 رسید.

 250 مورد جدید در خارج از مناطق قرنطینه وجود داشت که از 441 روز قبل کمتر بود.  تمرکز ویژه ای روی موارد خارج از مناطق قرنطینه شده وجود دارد زیرا اگر شانگهای از الگوی شهرهای دیگر که در قرنطینه بوده اند پیروی کند، این مناطق می توانند اولین مکان هایی باشند که محدودیت ها کاهش می یابد.

 مقامات گفتند که یازده نفر مبتلا به کووید-19 در 21 آوریل در شانگهای جان باختند و تعداد آنها به 36 نفر رسید - همه آنها در پنج روز گذشته ثبت شده اند.

 اما در مورد تلفات رسمی تردید وجود دارد، زیرا بسیاری از ساکنان گفته‌اند که یکی از اعضای خانواده پس از ابتلا به کووید-19 از اوایل ماه مارس جان خود را از دست داده است، اما موارد در آمار رسمی لحاظ نشده است.

 کسب‌وکارها شروع به بازگشایی می‌کنند، اگرچه باید تحت «حلقه‌های بسته» فعالیت کنند که مستلزم زندگی در محل، آزمایش‌های روزانه و ضدعفونی‌های دقیق است.

پکن هفته گذشته فهرستی از 666 شرکت در شانگهای را منتشر کرد که اولویت بازگشایی یا ادامه فعالیت داشتند و دولت شانگهای در روز جمعه اعلام کرد که 403 این کار را از 20 آوریل انجام می دهند و به عنوان نمونه از خودروساز آمریکایی تسلا نام می برد.

 به گفته اقتصاددانان، با این حال، کارخانه‌ها با کاهش دسترسی کامیون‌ها، گسستگی زنجیره تامین و کمبود نیروی کار مواجه هستند و تا از سرگیری کامل تولید فاصله زیادی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها