فایزر داروی کرونا را اهدا می کند

شرکت فایزر اعلام کرد به زودی داروی کرونا را به کشورهای فقیر اهدا می کند.

فایزر داروی کرونا را اهدا می کند

به گزارش مستقل آنلاین سی ان بی سی نوشت:

فایزر روز سه شنبه اعلام کرد این شرکت 4 میلیون دوز داروی خوراکی کووید-19 خود را به کشورهای فقیر تحت توافق نامه ای با صندوق کودکان سازمان ملل اهدا خواهد کرد.

به گفته این شرکت، فایزر انتظار دارد از ماه آینده قرص های ضد ویروسی Paxlovid را به یونیسف عرضه کند و تا پایان سال 2022 به این کار ادامه دهد. طبق گفته فایزر، کشورهای کم‌درآمد قرص‌ها را با قیمت ارزان تر دریافت خواهند کرد، در حالی که کشورهای با درآمد متوسط ​​رو به بالا تحت یک سیستم قیمت‌گذاری بیشتر پرداخت خواهند کرد.

Pfizer مجوز Paxlovid را از طریق Medicines Patent Pool، یک سازمان بهداشت عمومی تحت حمایت سازمان ملل، صادر کرده است که به سایر شرکت‌ها اجازه می‌دهد نسخه عمومی و کم‌هزینه درمان کووید را برای افزایش عرضه در کشورهای کم‌درآمد در سراسر جهان تولید کنند. تاکنون 35 شرکت در 12 کشور در سرتاسر آمریکای لاتین، خاورمیانه و همچنین جنوب و شرق آسیا توافقنامه هایی را برای تولید مواد اولیه یا داروی نهایی امضا کرده اند.

توافق با یونیسف، Paxlovid را به همان 95 کشور با درآمد کم و متوسط ​​که در توافقنامه مجوز هدف قرار گرفته اند، عرضه می کند. به گفته فایزر، هدف فراهم کردن دسترسی کوتاه مدت به درمان ضد ویروسی خوراکی است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، Paxlovid را به صورت اضطراری در ماه دسامبر برای افراد 12 سال و بالاتر مجاز کرد. این دارو در کارآزمایی‌های بالینی 89 درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان در افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید شدید بودند مؤثر بود.

فایزر انتظار دارد 22 میلیارد دلار فروش برای این محصول در سال 2022 بر اساس قراردادهایی که قبلاً امضا شده یا نزدیک به نهایی شدن است، بفروشد. این داروساز موافقت کرده است تا 20 میلیون دوز را تا سپتامبر سال جاری به دولت ایالات متحده عرضه کند.

Paxlovid در اسرع وقت پس از تشخیص کووید-19 در یک دوره سه قرص دو بار در روز به مدت پنج روز تجویز می شود.

هیئت مدیره فایزر از سهامداران خواسته است که به این پیشنهاد رای منفی دهند و معتقد است که فناوری زیربنایی واکسن پیچیده است و برای حفظ کیفیت واکسن ها به مهارت بالایی نیاز دارد. شرکت فایزر قصد دارد تا پایان سال 2022 حدود 2 میلیارد دوز واکسن را به کشورهای فقیرتر عرضه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها