آشنایی با جدیدترین روش های جوانسازی پوست

ظهور چین و چروک روی پوست صورت یکی از علائم مهم افزایش سن و پیری به شمار می‌رود.

آشنایی با جدیدترین روش های جوانسازی پوست

پوست انسان به دلایل مختلفی مانند استرس، مشکلات عصبی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، عدم استفاده از ضدآفتاب، استفاده از شوینده نامناسب، کاهش رطوبت پوست، استعمال دخانیات، خواب ناکافی، کاهش کلاژن‌سازی در اثر بالا رفتن سن و استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد. افزایش سن امری اجتناب‌ناپذیر در بدن انسان است که نمی‌توان به طور کامل مانع از بروز علائم آن شد. اما با پیشرفت‌های علم پزشکی و استفاده از روش‌های جوانسازی پوست مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، تزریق چربی و غیره می‌توان آثار پیری پوست را به میزان زیادی کاهش داد. در این مقاله قصد داریم درباره تزریق ژل، بوتاکس و چربی سه مورد از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست را توضیح دهیم.

تزریق ژل چیست ؟

یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست و مبارزه با آثار پیری صورت، تزریق ژل یا فیلر است. ژل‌های طبیعی و مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرورفتگی‌ها موجود در پوست را برجسته می‌کنند و با پر کردن خطوط، چین و چروک‌ها را از بین می‌برند. تزریق ژل روشی کاملا بی‌خطر و امن است که همه خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده کنند. زاویه سازی فک، از بین بردن چین و چروک و خطوط روی پوست، درمان گودی و تیرگی زیر چشم، از بین بردن خطوط عمیق ایجاد شده در دور لب‌ها، بهبود خط خنده، برجسته کردن و فرم دادن به لب‌ها، گونه‌ها و چانه کاربردهای مهم تزریق ژل به شمار می‌روند. همانطور که می‌دانید لب‌های انسان با افزایش سن طراوت و برجستگی خود را از دست می‌دهند. گونه‌ها دچار افتادگی می‌شوند و چانه فرم اولیه خود را از دست می‌دهد. ماده طبیعی موجود در ژل‌ها و فیلرها اسید هیالورونیک است. این ماده به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد اما با افزایش سن میزان آن کاهش می‌یابد. با تزریق این ماده به زیر چشم‌ها گودی و فرورفتگی اطراف آن پر می‌شود. اثرات تزریق به مدت شش الی نه ماه ماندگار است. زمانی که زیر چشم‌ها پر می‌شود، چهره فرد شاداب‌تر و جوان‌تر دیده می‌شود‌.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل شامل چه مواردی است؟

همه افراد قبل از اینکه برای تزریق ژل اقدام کنند، حتما باید برای انجام مشاوره نزد پزشک خود بروند تا بر اساس سابقه بیماری‌های احتمالی خود مراقبت‌های لازم را دریافت کنند. اما تعدادی از مراقبت‌ها برای همه افراد مشترک است. دو هفته قبل از تزریق باید از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، ضد التهاب و آسپرین خودداری کنید. استفاده از الکل، سیگار و قلیان نیز باید به طول کامل قطع شود‌. پزشک به افراد توصیه می‌کند که یک روز قبل از تزریق ژل مصرف آنتی بیوتیک‌ها را آغاز کنند تا از ایجاد عفونت در محل تزریق پیشگیری شود. قبل از تزریق آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را به او ارائه دهید تا در صورت وجود بیماری درمان‌های مورد نیاز آغاز شود. استحمام قبل از تزریق را فراموش نکنید زیرا تا 48 ساعت بعد از تزریق نباید به ناحیه مورد نظر آب بزنید. بعد از رعایت این موارد در تاریخ تعیین شده به کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا پزشک تزریق ژل را در ناحیه مورد نظر صورت انجام دهد.

بعد از تزریق فیلر یا ژل باید روی ناحیه‌ای که تزریق شده تا دو ساعت از کیسه یخی استفاده شود. استراحت مطلق لازم نیست و بلافاصله می‌توانید به بیرون بروید. به مدت دو روز از نوشیدن مایعات داغ و چای بپرهیزید و فعالیت‌های سنگین ورزشی انجام ندهید. نوشیدن روزانه ده لیوان آب را فراموش نکنید. برای بهبود تورم ناشی از تزریق باید مواد غذایی حاوی امگا 3 مصرف شود. تا چند روز به استخر و سونا نروید تا ناحیه تزریق شده به خوبی بهبود یابد.

b

تزریق چربی چیست و ماندگاری آن چقدر است؟

با بالا رفتن سن، حجم چربی صورت کاهش می‌یابد و همین امر موجب پیدایش چین و چروک‌ در نواحی مختلف از جمله دور لب‌، دور چشم و پیشانی افراد می‌شود. یکی از بهترین و ماندگارترین روش‌های جوانسازی پوست تزریق چربی است که برای درمان شلی و افتادگی پوست، پر کردن نواحی چین و چروک، برجسته کردن لب‌ها و جوانسازی پوست پشت دست کاربرد دارد. در این روش پزشک چربی مورد نیاز را از بدن خود فرد و از نواحی ران و پهلو که محل تجمع چربی‌ها هستند، بر می‌دارد. چربی‌ بعد از انجام فرآیندهایی تصفیه شده و با استفاده از سرنگ‌های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود‌‌‌. برای تزریق چربی نیازی به بیهوشی نیست و این فرایند به صورت سرپایی با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. البته در مواردی استثناء بنا به تشخیص پزشک فرد را بیهوش می‌کنند.

قبل از تزریق نیز همه آزمایش‌های لازم برای آگاهی از اوضاع سلامت جسمانی فرد توسط پزشک تجویز می‌شود. ماندگاری تزریق چربی نسبت به روش‌های دیگر طولان‌تر است و تقریبا سه تا پنج سال دوام می‌آورد‌. برای افزایش ماندگاری چربی زیر پوست صورت باید این کار را در یک کلینیک زیبایی معتبر و توسط یک پزشک باتجربه انجام دهید. ماندگاری چربی در بدن ورزشکاران حرفه‌ای و کسانی که فعالیت‌های شدید بدنی دارند، بسیار کمتر از سایر افراد است.

تزریق بوتاکس چگونه به جوانسازی پوست کمک می‌کند؟

تزریق بوتاکس به عنوان پرطرفدارترین روش جوانسازی پوست شناخته می‌شود. بوتاکس ماده سمی به نام بوتولونیوم است که پس از تزریق، عضلات صورت را فلج می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک می‌شود‌. در واقع این روش علاوه بر از بین بردن چروک‌ها به عنوان یک روش پیشگیری‌‌کننده از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند‌. مزایای تزریق بوتاکس شامل بالا بردن نوک بینی، از بین بردن چروک‌های روی گردن، درمان چروک‌های دور چشم و از بین بردن چروک‌های پنجه کلاغی، محو کردن خط اخم بین دو ابرو، رفع خط‌های عمودی و افقی ایجاد شده روی پیشانی می‌باشد.

ماندگاری این روش تقریبا چهار تا شش ماه است و بعد از گذشت این مدت باید تمدید شود. تزریق بوتاکس را می‌توان به عنوان ایمن‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین روش جوانسازی پوست معرفی کرد‌. این روش برای زنان باردار و شیرده، افراد مصرف‌کننده داروهای رقیق‌کننده و ضد انعقاد خون، افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی و عضلانی و افراد دارای چین و چروک‌های بسیار عمیق پیشنهاد نمی‌شود. همه روش‌های جوانسازی پوست صورت از جمله روش بوتاکس حتما باید در یک کلینیک زیبایی معتبر دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان و توسط پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود. هرگز به دلیل کاهش هزینه‌ها به آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمعتبر مراجعه نکنید زیرا عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

c

جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی آذین

اگر قصد دارید با یکی از روش‌های تزریق ژل، تزریق چربی و تزریق بوتاکس پوست خود را جوانسازی کنید و به دنبال یک کلینیک زیبایی معتبر هستید، ما به شما کلینیک زیبایی آذین را با آدرس اینترنتی https://azin.clinic پیشنهاد می‌کنیم‌‌. این کلینیک یکی از بهترین کلینیک‌های شهر تهران است که خدمات خود را با قیمتی بسیار مناسب و با بهترین کیفیت توسط حاذق‌ترین و مجرب‌ترین کادر پزشکی ارائه می‌دهد. خدمات این کلینیک با استفاده از جدیدترین تجهیزات زیبایی جهان انجام می‌شود. این خدمات عبارتند از: کاشت مو، کاشت ابرو، مزوتراپی مو، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست با تزریق ژل، بوتاکس، چربی، هایفوتراپی، اندولیفت، پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، کربوکسی تراپی، سابسیژن، زیبایی اندام تناسلی مانند لابیاپلاستی، تایتینگ، پرینورافی، جراحی‌های زیبایی مانند لیفت با نخ، بلفاروپلاستی و بوکال فت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت هر یک از خدمات با مشاوران سایت کلینیک آذین تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها