خط تولید فایزر در کشورهای فقیر ایجاد می‌شود

با تصمیم غرب،خط تولید واکسن فایزر به زودی در کشورهای فقیر ایجاد می‌شود.

خط تولید فایزر در کشورهای فقیر ایجاد می‌شود

خط تولید فایزر در کشورهای فقیر ایجاد می‌شود

 

شرکت آلمانی بایون‌تک که اولین واکسن کرونا را با همکاری فایزر تولید کرد، یک "آزمایشگاه در یک کانتینر" ایجاد کرده است که می تواند به چندین کشور ارسال شود.

 سپس دانشمندان و کارگران سالانه ده‌ها میلیون دوز را با هدف جبران نابرابری‌های بزرگ در دسترسی به واکسن تولید می‌کنند.

در مقایسه با سایر قاره‌ها، این پایین‌ترین نرخ در جهان است و سازمان بهداشت جهانی می‌گوید آفریقا همچنان در تلاش برای گسترش این برنامه است.

 رؤسای جمهور رواندا، غنا و سنگال به پروژه آلمان ابراز علاقه کرده اند و به روسای سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه آفریقا در سایت BioNTech در ماربورگ پیوستند تا در مورد آزمایشگاه کانتینر - و چالش های آن صحبت کنند.

 BioNTech در نظر دارد ظروف، مواد اولیه و دانش فنی را بدون هیچ هزینه ای ارائه دهد. در مقابل، کشور میزبان زمین را فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که زیرساخت های محلی مانند آب و برق کافی و قابل اعتماد است و افرادی را برای کار در کانتینر پیدا می کند.

 به اصطلاح "پر کردن و تکمیل" محصول نیز در آفریقا اتفاق می افتد.

 واکسن های تولید شده برای استفاده در کشوری که در آنجا ساخته شده یا به سایر اعضای اتحادیه آفریقا با قیمتی غیرانتفاعی صادر می شود، خواهد بود.

 Sierk Poetting، مدیر عامل BioNTech می گوید: «ارزان نیست، ما در حال صحبت با میلیون ها نفر هستیم.  ما این را با مسئولیت خودمان تامین مالی می کنیم و با مسئولیت خودمان توسعه می‌دهیم. هدف ما آوردن واکسن به آفریقا است."

 تصور می‌شود اولین واکسن‌ها احتمالاً در رواندا، سنگال یا آفریقای جنوبی در سال 2024 تولید شوند.

 عرضه واکسن‌های کووید به آفریقا افزایش یافته است، اما عرضه همچنان یک مشکل است.  برخی از کشورهای آفریقایی تنها از یک سوم دوزهای دریافتی خود استفاده کرده اند.

 دکتر پوتینگ، که ایده تولید کانتینر را مطرح کرد، جاه طلبی های گسترده تری دارد.  این کانتینرها می توانند به قاره های دیگر ارسال شوند و در نهایت برای تولید سایر واکسن های MRNA - به عنوان مثال، علیه مالاریا - استفاده شوند.  در حال حاضر، او می‌گوید، آوردن این امر به آفریقا یک ضرورت است.

 "در این همه گیری بسیار واضح شد که اگر یک بیماری همه گیر بعدی وجود داشته باشد، دوباره همان دعوای توزیع را خواهید داشت."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها