برای نواک جووکوویچ:

واکسن اجباری در استرالیا لغو شد

نواک جووکویچ تنیسور مشهور از دریافت واکسن کرونا معاف شد.

واکسن اجباری در استرالیا لغو شد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

نواک جوکوویچ با اعلام اینکه روز سه شنبه پس از دریافت معافیت پزشکی از واکسینه شدن، در مسابقات گرند اسلم افتتاحیه این فصل شرکت خواهد کرد، به گمانه زنی ها در مورد دفاع از عنوان قهرمانی اوپن استرالیا پایان داد.

مرد شماره یک جهان که از افشای وضعیت واکسیناسیون خود خودداری کرده بود، قبلاً گفت که به دلیل نگرانی در مورد قوانین قرنطینه استرالیا مطمئن نیست که در مسابقات 17 تا 30 ژانویه در ملبورن شرکت کند یا خیر.

این تنیسور صربستانی در اینستاگرام خود گفت: "من زمان فوق العاده ای با کیفیت را با عزیزانم در طول تعطیلات گذراندم و امروز با مجوز معافیت به Down Under می روم. بیایید 2022 برویم."

سازمان‌دهنده تنیس استرالیا (TA) تصریح کرده بود که همه شرکت‌کنندگان در گرند اسلم باید علیه ویروس کرونای جدید واکسینه شوند یا از معافیت پزشکی توسط یک هیئت متخصص مستقل برخوردار شوند.

این هیئت متشکل از پزشکانی از حوزه‌های ایمونولوژی، بیماری‌های عفونی و طب عمومی است و این حرکت با همکاری وزارت بهداشت ویکتوریا مورد توافق قرار گرفت.

TA گفت که جوکوویچ 34 ساله برای معافیت پزشکی درخواست داده بود که پس از "فرایند بررسی دقیق" شامل دو هیئت مستقل مجزا از متخصصان پزشکی اعطا شد.

آنها همه درخواست‌ها را ارزیابی کردند تا ببینند آیا دستورالعمل‌های گروه مشاوره فنی استرالیا در مورد ایمن‌سازی (ATAGI) را برآورده می‌کنند یا خیر.

این فرآیند شامل ویرایش اطلاعات شخصی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی برای همه متقاضیان است.

یک دولت ایالتی ویکتوریا این معافیت را تایید کرد و به روزنامه هرالد سان گفت که هر بازیکنی که به این بازیکن اعطا می‌شد باید یک فرآیند دو مرحله‌ای را طی کند تا تأیید کند که شرایط پزشکی دارد که معیارهای معافیت را دارد.

جوکوویچ در پست خود که با تصویری از او در یک فرودگاه همراه بود، افزود: "من آماده هستم تا در چند هفته آینده مسابقات تنیس زندگی کنم و نفس بکشم. از همه برای حمایت تشکر می کنم."

کریگ تایلی، مدیر مسابقات اوپن استرالیا در بیانیه TA گفت که "پروتکل های منصفانه و مستقل" برای ارزیابی درخواست های معافیت پزشکی برای اطمینان از ایمن بودن مسابقات آزاد استرالیا ایجاد شده است.

تیلی گفت: "مرکز این روند این بود که تصمیمات توسط کارشناسان مستقل پزشکی گرفته می شد و به هر متقاضی توجه لازم داده می شد."

با این حال، این معافیت توسط جیمی موری بازیکن دونفره بریتانیایی مورد سوال قرار گرفت و گفت که بعید است اگر به جای جوکوویچ بود، معافیت دریافت کند.

او پس از مسابقه دوبل مقابل کانادا در ATP گفت: "فکر می‌کنم اگر من واکسینه نمی‌شدم، معافیت نمی‌گرفتم... اما آفرین به او که به استرالیا آمد و مسابقه داد."

جوکوویچ رکورد 9 عنوان قهرمانی اوپن استرالیا از جمله سه قهرمانی آخر را به دست آورده است و در 20 مسابقه اصلی با راجر فدرر و رافا نادال در لیست تاریخ رقابت سه جانبه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها