بهترین رژیم غذایی برای لاغری و دریافت پروتئین

اگر از چاقی رنج می برید اما در عین حال به دریافت پروتئین و ویتامین نیاز دارید این نکات را رعایت کنید.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری و دریافت پروتئین

پیدا کردن یک وعده غذایی لذیذ مانند لازانیا یا مرغ پخته شده چیزی است که بسیاری از ما بعد از یک روز پر هیجان منتظر آن هستیم. برای مواقعی که واقعا گرسنه هستیم خوردن چنین غذایی برای چند ثانیه اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. اما، لازم نیست که باشد! تحقیقات جدید نشان می‌دهد که می‌توانید اشتهای خود را کاهش دهید و با خوردن میان وعده‌های لبنی (مانند پنیر) قبل از شام، وعده‌های کمتری بخورید.

یک مطالعه اخیر که در مجله تغذیه منتشر شده است، تأثیرات مثبت مصرف لبنیات را بر اشتها بررسی کرده است. محققان 30 فرد مسن (60 تا 70 سال) و 28 بزرگسال جوان (20 تا 30 سال) را در این مطالعه شامل شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد دو ساعت قبل از صرف شام، 350 گرم ماست یونانی، 60 گرم پنیر چدار، یا 500 میلی لیتر آب، بدون چربی یا شیر کامل مصرف کنند. سطح اشتها، قند خون و پاسخ های گوارشی آنها قبل، حین و بعد از غذا اندازه گیری شد.

پس از آن، نویسندگان مطالعه دریافتند که محصولات لبنی در مقایسه با آب به کاهش سطح قند خون بعد از غذا، اشتهای قبل از غذا و مصرف کلی وعده های غذایی کمک می کند. آنها همچنین گفتند که ماست برای سرکوب اشتهای قبل از غذا بهتر از هر نوع لبنی دیگری عمل می کند. وقتی نوبت به زمان غذا می رسید، هم ماست و هم پنیر کالری دریافتی شرکت کنندگان را تا 62 درصد کاهش دادند در حالی که شیر این میزان را تا 33 درصد کاهش داد. محققان این نتایج را به توانایی لبنیات در کاهش میزان گرلین در بدن(که هورمونی تحریک کننده گرسنگی است) نسبت دادند.

 

علاوه بر این که به عنوان راهی برای سرکوب اشتها عمل می کند، خوردن دفتر خاطرات به محافظت در برابر بیماری قلبی و کاهش خطر شکستگی و زمین خوردن مرتبط است. هنگامی که لبنیات مصرف می کنید، ارزش آن را دارد که به محصولات پرچرب پایبند باشید، زیرا اخیراً انواع کم چرب با افزایش احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط است.

USDA توصیه می کند که افراد مسن هر روز سه فنجان لبنیات برای حفظ استخوان های قوی و سالم مصرف کنند. وقتی یک کاسه ماست یا چند مکعب پنیر به رژیم غذایی اضافه می شود، سیر کردن روزانه خیلی مشکل نیست. لذت بردن از این ها به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر به سرکوب اشتها کمک می کند و شما را برای چند ثانیه از رسیدن به غذا باز می دارد!

منبع:https://www.womansworld.com/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها