پیش به سوی کاهش وزن! ( قسمت اول)

لازم نیست که حتما کار عجیبی بکنید تا بتوانید لاغر شوید. کافی است این مقاله را تا انتها خوانده و با روش‌های لاغری آهسته و پیوسته اما موثر ما آشنا شوید.

پیش به سوی کاهش وزن!
( قسمت اول)

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

۷ راه که با رعایت آن میتوانید به سمت کاهش وزن قدم بردارید

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر فرد، متناسب بودن اندام او است. دغدغه‌ای که گاه به دلیل حفظ ظاهر زیبا و گاه از روی ناچاری و به دلیل ابتلا شدن به بیماری‌های مختلفی چون دیابت، فشار خون و ... به وجود آمده است. فرقی نمی‌کند که با چه دلیل و انگیزه‌ای بخواهید لاغر شوید، احتمالا تصورتان از لاغر شدن، یک روند سخت، پیچیده و پر از رژیم‌های عجیب و غریب و غذاهای بی‌مزه است! خبر خوب اینکه لازم نیست که حتما کار عجیبی بکنید تا بتوانید لاغر شوید. کافی است این مقاله را تا انتها خوانده و با روش‌های لاغری آهسته و پیوسته اما موثر ما آشنا شوید.

 

1-  برچسب اطلاعات تغذیه‌ای را بخوانید.

اگر گذرتان حتی یک بار به خرید محصولات سوپرمارکتی افتاده باشد، می‌دانید که یک برچسب حاوی اطلاعات تغذیه‌ای شامل کالری، پروتئین، قند و ... روی آنها وجود دارد. اما آیا تا به حال به آن توجه کرده‌اید یا برای مطالعه آنها وقت گذاشته‌اید؟

این برچسب‌ها مهم‌ترین چیزی که برای لاغری شما وجود دارد را به شما یادآوری می‌کند و آن چیزی نیست جز کالری! 

آگاهی به ارزش هر ماده غذایی برای شما لازم است. پس برای لاغر شدن، باید اطلاعات تغذیه‌ای هر ماده غذایی را بدانید.

 

2-  میان‌وعده‌های سالم بخورید.

اگر شما کارمند هستید و هر چند ساعت یک بار احساس گرسنگی می‌کنید و یا در خانه هستید و از روی بیکاری، میل به خوردن غذا دارید، شما نیاز به یک بازنگری اساسی در رژیم خود دارید! در وهله اول باید بدانید که شما گرسنه نیستید و احساسی که تجربه می‌کنید، اشتهای کاذب نام دارد! برای جلوگیری ازپرخوری در طول روز، بهتر است که میان‌وعده‌های سالم‌تر را جایگزین میان‌وعده‌های ناسالم مانند بیسکوییتکنید. خوردن یک میان‌وعده سالم مانند انواع میوه یا آجیل، علاوه بر جلوگیری از پرخوری و انتخاب‌های ناسالم، به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را در سطح مناسب نگه دارید.

 

3-  بر گرسنگی خود با فیبر غلبه کنید.

فیبر علاوه بر بهبود سطح عمومی سلامتی شما و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، به طور ذاتی در مواد غذایی کم‌ کالری یافت می‌شود. به این ترتیب شما با انتخاب مواد غذایی از فیبر، نه تنها می‌توانید برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، بلکه تنها مقدار کمی کالری وارد بدن خود کنید. سبزیجات، غلات کامل و ... منابع سرشار و غنی از فیبر هستند.

 

 

ادامه دارد...

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها