7 خاصیت جادویی فلفل سیاه؛ از جلوگیری از ابتلا به سرطان تا تناسب اندام

فلفل سیاه، خواص بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، پیشینیان ما، آن را «پادشاه ادویه‌» نامیده‌اند.

7 خاصیت جادویی فلفل سیاه؛ از جلوگیری از ابتلا به سرطان تا تناسب اندام

در ادامه، به برخی از فواید فلفل سیاه و چگونگی عملکرد آن در بدن و تاثیرات آن بر بدن انسان اشاره شده است.

1. جلوگیری از ابتلا به سرطان و تناسب اندام: اگر فلفل سیاه را با زردچوبه مخلوط کنید، ترکیب به دست آمده خاصیت ضد سرطانی دارد. مخلوط این دو ادویه، حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین A و کاروتنوئیدهاست که به درمان سرطان و برخی بیماری‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید این ترکیب را به رژیم روزانه خود اضافه کنید، زیرا بهترین گزینه طبیعی برای حفظ تناسب اندام است.

2. هضم غذا: فلفل سیاه به هضم بهتر غذا،  کمک می‌کند. زمانی که آن را به صورت خام مصرف می‌کنید، اسید هیدروکلریک توسط معده آزاد می‌شود و به تجزیه پروتئین‌ها کمک می‌کند. اسید کلریدریک برای تمیز کردن روده‌ها و جلوگیری از سایر بیماری‌های دستگاه گوارش موثر است.

3. درمان و جلوگیری از یبوست: افرادی که از یبوست رنج می‌برند می‌توانند این مشکل را با افزودن مقداری فلفل به وعده‌های روزانه خود، حل کنند. در صورت مصرف روزانه فلفل سیاه، سرطان روده بزرگ، یبوست، اسهال و سایر بیماری‌های باکتریایی از شما دور می‌شود. البته مصرف بیش از حد فلفل سیاه، می‌تواند برای شما مضر باشد. بنابراین فقط مقدار کمی از آن را به غذای روزانه خود اضافه کنید.

4. درمان انواع مشکلات پوستی با فلفل سیاه: فلفل سیاه از ایجاد لکه و پیس روی پوست، جلوگیری می‌کند. در ضمن اگر از سنین پایین آن را مصرف کنید، چین و چروک‌ها را هم از بین می‌برد. با مصرف فلفل، از پیری زودرس و بروز لکه‌های تیره نیز جلوگیری می‌شود.

5. کاهش وزن: این ادویه شگفت انگیز به کاهش وزن نیز کمک می‎کند. می‌توانید آن را به چای سبز اضافه کنید و دو تا سه بار در روز، مقداری از این ترکیب بنوشید. این ادویه دارای محتوای غنی از مواد مغذی گیاهی است که به تجزیه چربی اضافی کمک می‌کنند. همچنین متابولیسم بدن شما را بهبود می‌بخشد. 

6. درمان بیماری‌های تنفسی: سرماخوردگی و سرفه از مشکلات تنفسی هستند که با مصرف فلفل سیاه، قابل درمانند. فقط کافی است کمی فلفل سیاه به چای سبز اضافه کنید و از خواص آن، شگفت زده شوید. همچنین می‌توانید از یک لیوان شیر داغ استفاده کنید و کمی فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه و مصرف کنید. این ترکیب، هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

7. خاصیت ضد التهابی فلفل سیاه: در بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و آسم، التهاب یک مسئله اساسی است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که ترکیب فعال پیپرین موجود در فلفل سیاه، به‌طور موثری با التهاب مبارزه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها