بایدها و نبایدهای انتخاب کرم مرطوب‌ کننده مخصوص پوست چرب

 

داشتن پوست چرب، همیشه چالش های زیادی به همراه دارد. معمولاً افرادی که پوستشان چرب است، در صورت نداشتن روتین پوستی مناسب، با مشکلاتی مثل جوش صورت یا لکه های پوستی دست‌ و پنجه نرم می کنند. اگر شما هم پوست چربی دارید و به دنبال یک روش عالی برای جوانسازی و شادابی پوست خود هستید، استفاده از کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار ، پیشنهاد مناسبی برای شما است. در این مطلب، سعی کرده‌ ایم به تمام بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب بپردازیم.

تشخیص نوع پوست صورت

قبل از آنکه فروشگاه‌ های مختلف را زیر و رو کنید و یک کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار بخرید؛ به این سؤال فکر کنید که نوع پوست شما چیست؟ آیا واقعاً پوست شما چرب است؟

یکی از ویژگی‌ های پوست، چرب، براق بودن غیر عادی است؛ بنابراین اگر پوست شما براق است، احتمالاً شما پوست چربی دارید. این یعنی از منافذ پوست شما، چربی زیادی ترشح می‌ شود. پوست‌ های چرب همچنین، زمینه مناسبی برای قرارگیری مواد آرایشی نیستند. در این شرایط، مواد آرایشی، مدت زیادی روی پوست نمی‌ مانند. یکی دیگر از ویژگی‌ های پوست چرب، مشاهده جوش صورت است، به طوری که این پوست‌ ها برای رشد جوش، بسیار مستعد هستند.

تفاوت کرم‌ های پوست چرب با دیگر پوست‌ ها؟!

کرم‌ مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار، تفاوت‌ های مهمی در ترکیبات و نحوه تاثیرگذاری با دیگر کرم‌ ها دارد. در این کرم، از موادی استفاده می‌ شود که پوست شما را چرب نکند. در کنار آن، رطوبت پوست شما را در سطح مناسبی حفظ می‌ کند. بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب ، عاری از مواد کومدون زا (انواع خاصی از برجستگی) است و ترکیبات سبکی دارد؛ به همین دلیل مانع از بسته شدن منافذ پوست می‌ شود.

در مقابل، کرم‌ هایی که برای پوست‌ های خشک یا مختلط هستند، اغلب مقداری چربی هم به سطح پوست اضافه می‌ کنند تا در کنار آبرسانی، پوست شما کمی متعادل شود. این کرم‌ ها، با تأثیرگذاری در بافت پوست، باعث انتقال رطوبت به سطوح و لایه‌ های عمیق پوست نیز می‌ شوند.

آیا کرم مرطوب کننده پوست چرب باعث کاهش چربی و جوش پوست می‌ شود؟

یکی از رازهای داشتن پوستی جوان، بدون جوش و باطراوت، استفاده همزمان از کرم مرطوب کننده پوست، پاک‌ کننده‌ های مناسب و کرم ضد جوش است. در این صورت، استفاده از کرم‌ های مرطوب‌ کننده، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

بسیاری از افراد، تصور می‌ کنند که استفاده از کرم‌ های مرطوب‌ کننده، ممکن است باعث افزایش جوش صورت شود؛ به همین دلیل برای برطرف کردن جوش صورت از لایه‌ بردارها یا داروهای قوی ضد جوش استفاده می‌ کنند. خوب است بدانید که با این کار، سطح رطوبت پوست شما تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و زمینه مساعدی برای ایجاد لکه پوستی و جوش فراهم می‌ شود. بهترین کار، استفاده از مرطوب‌ کننده‌ های ملایم برای پوست چرب است.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب

از جمله ویژگی‌ های بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        کرم‌ های مرطوب‌ کننده نباید روی پوست چرب شما کومدون ایجاد کنند.

·        هنگام استفاده باید چربی پوست را جذب کرده و جلوی رشد جوش صورت را بگیرد.

·        سرعت جذب بالایی داشته باشد.

·        عاری از هرگونه ترکیبات قوی لایه‌ بردار مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی باشد.

·        دارای ترکیبات سرامید و هموکتانت باشد تا جلوی کاهش رطوبت پوست را بگیرد.

آیا به پوستی که جوش دارد می توان کرم مرطوب کننده بزنیم؟

این باور که برای مبارزه با جوش صورت، باید کرم مرطوب‌ کننده را کنار بگذاریم، کاملاً غلط است. در بسیاری از مواقع، خصوصاً زمانی که از کرم‌ ها و داروهای ضد آکنه قوی استفاده می‌ کنیم، تنها راه حفظ رطوبت پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده است. با این کار، نه تنها جلوی خشکی پوست صورت را می‌ گیرید؛ بلکه به شادابی و جوان شدن پوست خود کمک زیادی خواهید کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب، سعی کردیم به بررسی ویژگی‌ های کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار بپردازیم. به‌عنوان یک توصیه مهم به افرادی که پوست چرب دارند، باید گفت که داشتن پوست چرب هرگز به خودی خود یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از محصولات اورجینال و باکیفیت در روتین پوستی، جلوی رشد آکنه و لکه‌ های پوستی را بگیرید. برای این کار باید بتوانید بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب در بازار را تشخیص داده و برای خرید آن اقدام کنید. فروشگاه آنلاین ارس خرید با تجربه فروش آنلاین و واردات محصولات با کیفیت و اصل، در فروش محصولات مراقبتی و آرایشی می تواند گزینخ مناسبی برای شما در تهیه این محصولات باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها