تهدید جدی عفونت دوگانه آنفولانزا و کرونا

به تازگی مواردی از عفونت همزمان آنفلوانزا و کووید در برخی کشورهای جهان ثبت شده است

تهدید جدی عفونت دوگانه آنفولانزا و کرونا

متخصصین در پی شیوع امواج جدید کرونا و آنفلوانزا نسبت به ابتلای افراد به طور همزمان به این دو ویروس هشدار داده و آن را عاملی خطرناک و تهدید کننده برای افرادی دانستند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

به گزارش سیناپرس، ناتالیا پسنیچنایا، معاون مؤسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی روسیه روز دوشنبه گفت: طی هفته های اخیر شاهد عفونت همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ هستیم که ممکن است که یک فرد دارای ایمنی ضعیف را دچار مشکل می کند.

به تازگی مواردی از عفونت همزمان آنفلوانزا و کووید در برخی کشورهای جهان ثبت شده است. چنین مواردی اغلب در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، از جمله در کودکان و افراد مسن مشاهده می شود. این ویروس ها می توانند برای مدت طولانی در مجاری تنفسی باقی مانده و در آنجا تکثیر شوند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: این موارد معمولاً باعث بروز اشکال جدی ‌تر این بیماری های می ‌شوند که بر مسیر های هوایی تنفسی تحتانی تأثیر می ‌گذارد.

به گفته متخصصان، شواهد جدید نشان می‌دهد، ترکیب این دو ویروس به عنوان مثال باعث ایجاد ذات ‌الریه ویروسی می‌ شود که بعداً می ‌تواند با ذات‌الریه باکتریایی همراه شود.

ناتالیا پسنیچنایا در ادامه توضیحاتش افزود: مرحله حاد بیماری ممکن است دو تا سه هفته یا بیشتر طول بکشد و متاسفانه خطر مرگ در هنگام تلفیق این دو ویروس بسیار بیشتر از عفونت تک عاملی است.

باید در نظر داشت از آنجایی که تکنیک ‌های درمان آنفلوانزا و کووید متفاوت هستند، به کادر درمان توصیه می شود در هنگام مواجه شدن با این شرایط، از درمان‌های ترکیبی ضد ویروسی استفاده ‌شود.

در خاتمه گفتنی است هیچ علامت خاصی برای تشخیص عفونت همزمان آنفلوانزا و کووید وجود ندارد ولی اصلی ترین مواردی که می تواند در این زمینه مد نظر قرار گیرد، رشد سریع بیماری  همراه با علائم عفونت و تنگی نفس است. در این شرایط این عفونت ها را می توان با آزمایش PCR تشخیص داد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها