چگونه بدون کروکی از بیمه بدنه خسارت بگیریم؟

 

 

بیمه بدنه بدون کروکی
بیمه بدنه بدون کروکی

 

 

مسئله دریافت خسارت بیمه بدنه مسئله ای مهم است که دارای شرایط و ضوابطی می باشد. برای دریافت خسارت از بیمه بدنه باید، از این شرایط و ضوابط به خوبی آگاه باشید. در همین راستا جهت افزایش آگاهی شما در مورد دریافت خسارت بیمه بدنه مطالبی نوشته ایم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

چه تصادفاتی به کروکی نیاز دارند؟

یکی از شرایط مهم در دریافت خسارت بیمه بدنه ارائه مدارک مورد نیاز به شرکت بیمه می باشد. در واقع شما علاوه بر مدارک شناسایی خود و خودرو، باید مدارکی برای اثبات وقوع حادثه به شرکت بیمه ارائه کنید. شرکت بیمه با استناد به مدارک مورد نظر، وقوع حادثه را تایید کرده و کارشناسان خود را برای رسیدگی به پرونده شما روانه خواهد کرد.

یکی از مدارک مورد نیاز جهت اثبات وقوع تصادف، کروکی مقامات انتظامی از صحنه تصادف می باشد. کروکی یک تصویر است که جزئیات وقوع تصادف را شرح می دهد. در بعضی از شرایط ارائه کروکی به عنوان مدرک جزء ملزومات است. این موارد عبارتند از:

  • در صورت تصادف با خودروهای نظامی، ماشین های سنگین، موتور و... برای دریافت خسارت بیمه بدنه حتما نیاز به ارائه کروکی دارید.
  • در صورت وقوع تصادف زنجیره ای باید برای دریافت خسارت کروکی تصادف را ارائه کنید.
  • در صورتی که تصادف منجر به آسیب های کلی، جزئی و یا فوت شود، باید برای دریافت خسارت بیمه بدنه کروکی حادثه را ارائه دهید.
  • در صورتی که یکی از دو طرف متداخل در تصادف دارای گواهی نامه نباشند، باید کروکی حادثه به شرکت بیمه تحویل داده شود.
  • در صورتی که تصادف ناشی از دنده عقب یا عبور از چراغ قرمز باشد نیز برای دریافت خسارت بیمه بدنه به ارائه کروکی حادثه نیاز است.
  • در صورتی که با فردی که ساکن شهر دیگری است تصادف کنید، نیاز به ارائه کروکی دارید.
  • در صورت برخورد با اشیایی مانند گاردریل نیز به ارائه کروکی حادثه نیاز دارید.
  • در صورت تصادف های شاخ به شاخ یا معلوم نبودن علت تصادف نیز شرکت بیمه برای ارائه خسارت بیمه بدنه از شما کروکی درخواست می کند.
  • در صورت تصادف هایی که منجر به خسارات بالای 16 میلیون تومان می شوند، باید به شرکت بیمه کروکی ارائه دهید.
  • اگر از تاریخ شروع اعتبار بیمه شخص ثالث شما تنها کمتر از 20 روز گذشته باشد نیز برای درافت خسارت باید کروکی ارائه دهید.
  • اگر در طول مدت بیمه خود برای بار دوم تصادف کرده باشید نیز به کروکی نیاز دارید.

نحوه دریافت خسارت بدون کروکی بیمه بدنه ایران

خسارت بیمه بدنه
خسارت بیمه بدنه

همانطور که گفته شد، برای دریافت خسارت بیمه بدنه ارائه کروکی شرح حادثه، یکی از ملزومات است. اما شرکت های بیمه برای افرادی که به هر دلیلی نتوانند کروکی حادثه را تهیه کنند نیز تمهیداتی اندیشیده است و در صورت ارائه بعضی مدارک، به پرونده آنها رسیدگی خواهد کرد. برای مثال بیمه بدنه ایران، برای رسیدگی به پرونده تصادفات بدون کروکی ارائه مدارکی را الزامی کرده است. این مدارک شامل موارد زیر می باشند.

  1. کارت ماشین
  2. گواهینامه صاحب خودرو
  3. کارت ملی
  4. سند خودرو
  5. بیمه شخص ثالث خودرو
  6. بیمه بدنه خودرو

البته باید توجه داشته باشید که برای دریافت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی باید حتما طی 5 روز از وقوع حادثه به شرکت بیمه مراجعه کرده و برای تشکیل پرونده اقدام نمایید. در صورتی که افسر مورد نظر تشخیص دهد که تصادف شما به کروکی نیاز ندارد می توانید از او درخواست کنید گزارش کتبی خود را ارائه دهد. البته در صورتی که شرکت بیمه حتما از شما تقاضای کروکی کرد، می توانید به افسر مراجعه کرده و از او درخواست کروکی نمایید.

کروکی ها معمولا به دو دسته کروکی سازشی و غیر سازشی تقسیم می شوند. کروکی های سازشی با توجه به شرایط تصادف، بیشتر برای تصادف هایی مورد استفاده هستند که منجر به خسارات مالی جزئی شوند. در این صورت با سازش طرفین و با نظارت نیروی انتظامی کروکی سازشی طراحی می شود تا در اختیار شرکت های بیمه قرار گیرد. در صورتی که تصادف منجر به خسارات شدید مالی و یا خسارات جانی شود مبحث کروکی غیر سازشی پیش می آید. در این نوع کروکی برای دریافت خسارت بیمه بدنه باید کروکی با جزئیات حادثه ذکر شود.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه

نحوه محاسبه خسارت
عنوان

خسارت بیمه بدنه با توجه به شرایط خاصی محاسبه می شود. شما طی 5 روز پس از وقوع تصادف به شرکت بیمه مراجعه خواهید کرد و با ارائه مدارک مربوطه اقدام به تشکیل پرونده می کنید. پس از تشکیل پرونده و بررسی مدارک ارائه شده توسط شما، شرکت بیمه کارشناسان خود را برای بررسی خودرو شما روانه خواهد کرد.

کارشناس شرکت بیمه پس از بررسی خودرو شما، خسارات وارد شده به آن را ارزیابی کرده و آن را در اختیار شرکت بیمه قرار می دهد. شرکت بیمه نیز با بررسی نظر کارشناس روند رسیدگی به پرونده شما را ادامه داده و خسارات مورد نظر شما را پرداخت خواهد کرد. در واقع محاسبه خسارت بیمه بدنه توسط کارشناس شرکت بیمه انجام می شود. البته ممکن است خودرو برای بررسی به نزد تعمیرگاه های تحت نظر شرکت بیمه نیز روانه شود.

کلام آخر

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که ارائه کروکی یکی از ملزومات دریافت خسارت بیمه بدنه می باشد. شما می توانید پس از تصادف با توجه به شرایط رخ داده کروکی سازشی یا غیر سازشی تهیه کرده و جهت رفع خسارت خود اقدام نمایید. البته در صورت داشتن بعضی مدارک می توانید با بیمه بدنه بدون کروکی نیز خسارت خود را دریافت نمایید. این مدارک و شرایط توسط شرکت بیمه ای که تحت پوشش آن قرار دارید تعیین خواهد شد.

شما می توانید با خرید آنلاین بیمه از بیمه با ما، کار و زحمت خود برای دریافت بیمه را کمتر کنید. یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه، شرکت پاسارگاد است. بیمه بدنه پاسارگاد یکی از پرطرفدارترین بیمه های موجود در ایران است. خودرو پژو 206 یکی از پر کاربردترین خودروهای ایرانی به شمار می رود. مسئله بیمه بدنه پژو 206 امری ضروری است که می توانید با مراجعه به سایت با ما آن را دریافت نمایید. امید است مطالب ارائه شده زمینه آشنایی شما با خسارت بیمه بدنه را فراهم کرده باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها