خسرو شکیبایی برای سریال خانه سبز چقدر دستمزد گرفت؟

یکی از عوامل موفقیت و دیده شدن «خانه سبز» در آن سال‌ها حضور خسرو شکیبایی بود، او با چه میزان دستمزد حاضر شد در یک سریال تلویزیونی بازی کند، بیژن بیزنگ به این سوال پاسخ داده است.

خسرو شکیبایی برای سریال خانه سبز چقدر دستمزد گرفت؟

شبکه «آی فیلم» از روز سه شنبه هفتم تیرماه پخش سریال خاطره انگیز «خانه سبز» را شروع کرده است. حضور خسرو شکیبایی در این سریال یکی از مهمترین عوامل محبوبیت و دیده شدن آن در آن سال‌ها بود.

شکیبایی در حالی حاضر به بازی در این سریال شد که در آن سال‌ها در اوج دوران بازیگری‌اش قرار داشت و پیشنهاد‌های چشمگیری در سینما به او می‌شد. اما چه اتفاقی افتاد که او قبول کرد در این سریال بازی کند؟

بیژن بیرنگ یکی از کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های این سریال در توضیح این ماجرا می‌گوید :« واقعیت امر این است که این یک شانس و اقبالی بود که برای ما پیش آمد.

در یک شرایطی یکی از دوستان ما که طراح صحنه است، خانم جهان ملک خزایی گفت:« می‌خواهید به خسرو زنگ بزنم؟ این روزها کارش در «سرزمین خورشید» تمام شده است.» ما هم با کمال میل قبول کردیم. تماس گرفت و خسرو گفت:«هفته دیگر می‌آیم تهران و صحبت می کنیم.» آمد، صحبت کردیم و در همان جلسه اول کار را قبول کرد.»

پاسخ مثبت شکیبایی برای بازی در یک سریال تلویزیونی آن هم در اوج شهرت و محبوبیت برای بیرنگ هم تعجب برانگیز بوده است:« آقای شکیبایی در اواخر دهه ۶۰ به اوج شهرت خودشان رسیده بودند و در آن موقع بسیار مشهور، سرشناس و معروف بودند.

این یکی ازسوالاتی است که من هیچ گاه جواب آن را پیدا نکردم. البته یکبار به شوخی به ایشان گفتم:«خسرو چرا آمدی کار را قبول کردی؟ گفت:« چون می‌خواستم ببینم تو و رسام چه جوری باهم کارگردانی می‌کنید.» اما هیچگاه به طور جد پاسخ سوالم را پیدا نکردم.»

دستمزد شکیبایی برای حضور در این سریال هم یکی از سوالاتی است که همیشه مطرح بوده، بیرنگ به شکلی شفاف درباره این ماجرا توضیح می‌دهد :« بالاترین دستمزد گروه برای آقای شکیبایی بود، ماهی یک میلیون تومان، برای «خانه سبز» هم ما دوازده ماه تصویربرداری کردیم ولی بقیه دستمزدها متناسب زمان خودش بود مثلا خانم مهرانه مهین ترابی ماهی ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.»

سریال «خانه سبز» به تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک بیژن بیرنگ و زنده یاد مسعود رسام از محصولات گروه فیلم و سریال شبکه دو است که برای نخستین بار در سال ۱۳۷۵ روی آنتن این شبکه رفت.

علاوه بر زنده یاد خسرو شکیبایی بازیگران دیگری چون مهرانه مهین ترابی، اتنه فیقه نصیری، اکرم محمدی، رامبد جوان و زنده یادان داریوش اسد زاده و نادره خیرآبادی در این مجموعه بازی دارند. این سریال هر روز ساعت ۱۶ و ۲۴ روی آنتن شبکه آی فیلم ‌میرود./چند ثانیه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها