اگر امیکرون گرفتین چه مدت بعدی می بایست واکسن بزنید؟

رییس مرکز بهداشت خوزستان درباره زمان تزریق واکسن کرونا به بهبودیافتگان امیکرون توضیح داد و گفت: ابتلا به هر سوش دلتا یا اُمیکرون همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی از تزریق واکسن خودداری کنند.

اگر امیکرون گرفتین چه مدت بعدی می بایست واکسن بزنید؟

دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد مبتلا به نوع خفیف کرونا اُمیکرون، ۴ هفته پس از بهبودی و در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری پس از ۶ هفته یا بیشتر می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

او بیان کرد: ابتلا به هر سوش دلتا یا اُمیکرون همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی از تزریق واکسن خودداری کنند. 

علوی بیان کرد: در صورت داشتن علائم خفیف بیماری ممکن است که با تزریق واکسن، علائم بالینی تشدید شود. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوره واگیری اُمیکرون گفت: معمولا ۲ روز پیش از بروز علائم، قدرت انتقال بیماری وجود دارد همچنین اوج واگیری تا ۳ روز پس از نمایان شدن علائم است.

وی ادامه داد: ۵ روز پس از آغاز علائم بیماری، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت انتقال به دیگری را ندارد بنابراین دوره قرنطینه ۵ روز است، البته این ۵ روز شامل افراد دارای علائم خفیف و بدون علامت بوده و دوره واگیری در افراد دارای علامت متفاوت است.

علوی گفت: در صورت گذشت ۵ روز از بروز علائم و ادامه تب و سرفه، همچنان قدرت انتقال بیماری وجود دارد اما ۲۴ ساعت پس از قطع تب و علائم شدید، این ویروس قابلیت سرایت به افراد دیگر را نداشته و فرد می‌تواند در محل کار حضور پیدا کند.

وی افزود: افرادی که پس از ۵ روز (گذشت دوره قرنطینه)، قصد حضور در محل کار و خانواده را دارند، ضمن استفاده از ماسک باید شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها