گراتن بادمجان را اینگونه درست کنید

یکی از غذاهای مجلسی و خوشمزه گراتین بادمجان است. در این گزارش طرز تهیه آن را برایتان قرار داده ایم.

گراتن بادمجان را اینگونه درست کنید

به گزارش بهترین ها؛ یکی از غذا‌های مشهور و محبوب فرانسوی گراتن است که در آن مواد غذایی زیر لایه‌ای از نان خرد شده و یا پنیر پیتزا قرار می‌گیرد. گراتن بادمجان یکی از انواع متفاوت گراتن‌هاست که روش پخت آن شباهت زیادی به روش پخت لازانیا دارد.

یکی از غذاهای مشهور و محبوب فرانسوی گراتن است که در آن مواد غذایی زیر لایه‌ای از نان خرد شده و یا پنیر پیتزا قرار می‌گیرد. گراتن بادمجان یکی از انواع متفاوت گراتن‌هاست که روش پخت آن شباهت زیادی به روش پخت لازانیا دارد.

طرز تهیه گراتن بادمجان، غذایی لذیذ و مجلسی

گراتن یک نوع غذای فرانسوی است که در ظرف‌های دیواره کوتاه تهیه می‌شود. گراتن به نوعی از تکنیک آشپزی گفته می‌شود که در آن غذا زیر لایه‌ای از نان خرد شده یا پنیر پیتزا قرار می‌گیرد. در ترکیب گراتن معمولاً از سبزیجات، گوشت، مرغ، پنیر پیتزا و نان استفاده می‌شود.

در ادامه مطلب طرز تهیه گراتن بادمجان این غذای لذیذ و مجلسی را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

  • بادمجان دلمه‌ای: ۱ کیلو
  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای: یک عدد
  • رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
  • پیاز بزرگ: یک عدد
  • قارچ متوسط: ده عدد
  • پنیر پیتزای رنده شده: ۵۰۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن: به میزان دلخواه

طرز تهیه

ابتدا بادمجان‌های دلمه‌ای را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. دقت کنید که حلقه‌ها بیش از اندازه نازک یا کلفت نباشند. سپس حلقه‌های بادمجان را به مدت ده دقیقه داخل آب نمک بگذارید. بعد از اینکه بادمجان‌ها را آب‌کش کردید، آن‌ها را روی یک پارچه تمیز بچینید تا آب اضافی‌شان خشک شود. در مرحله بعد روغن مخصوص سرخ کردن را داخل یک ماهی‌تابه مناسب بریزید و حلقه‌های بادمجان را داخل آن سرخ کنید. وقتی سرخ کردن بادمجان‌ها تمام شد، آن‌ها را داخل یک آبکش فلزی بچینید و کنار بگذارید تا روغن اضافه‌شان کاملاً گرفته شود.

طرز تهیه گراتن بادمجان، غذایی لذیذ و مجلسی

در این فاصله یک پیاز درشت را که از قبل شسته‌اید، خرد کنید و در یک ظرف مناسب با کمی روغن تفت بدهید. وقتی آب پیاز خشک شد، به آن کمی نمک و زردچوبه اضافه کنید و اجازه بدهید رنگ پیاز طلایی شود. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و کمی دیگر نمک و زردچوبه روی آن بریزید.

سپس فلفل دلمه‌ای را خیلی نگینی و ریز خرد کنید. قارچ‌ها را خوب بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس فلفل دلمه‌ای و قارچ را به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه کنید و پودر سیر، فلفل و پودر آویشن را روی آن بریزید. حالا در ظرف را بگذارید و شعله اجاق گاز را کم کنید و به مدت پنج دقیقه زمان بدهید تا قارچ‌ها آب بیندازند و گوشت کمی پخته شود.

پس از پنج دقیقه رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. باز هم در ظرف را بگذارید تا مواد گوشتی کم‌کم بپزند. بیست دقیقه بعد مایع گوشتی آماده است. در این مرحله یک ظرف پیرکس دیواره کوتاه یا ظرفی که برای قرار گرفتن در فر مناسب باشد، انتخاب کنید. حلقه‌های بادمجان را که روغن آن‌ها گرفته شده است، یکی یکی کف ظرف بچینید. حالا یک قاشق از مایع گوشت بردارید و روی بادمجان‌ها بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید تا روی تمام سطح بادمجان پخش شود.

یک لایه پنیر پیتزا روی مایع گوشتی بریزید. سپس این مراحل را تا جایی که ظرف مورد نظر شما پر بشود، تکرار کنید. دقت کنید که آخرین لایه ظرف گراتن باید پنیر پیتزا باشد و روی ظرف را با پنیر پیتزا کاملاً بپوشانید. ظرف حاوی گراتن بادمجان را به مدت پانزده دقیقه در فر ۱۸۰ درجه و طبقه وسط بگذارید. توجه داشته باشید که، چون همه مواد گراتن پخته است، نیازی نیست که مدت زمان زیادی در فر بماند؛ بنابراین به اندازه‌ای که پنیر پیتزا آب شود، کافی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها