توپک شکلاتی را این گونه درست کنید

توپک شکلاتی یکی از خوراکی ها جذاب برای کودکان است. از سوی دیگر این توپک های شکلاتی برای پذیرایی نیز بسیار مناسب است

به گزارش نمناک؛ بمب شکلات داغ یا هات چاکلت شیوه ای جدید برای تهیه نوشیدنی شکلاتی می باشد که به دلیل شیوه آماده شدن آن بسیار جذاب و پر طرفدار بوده است . 

مواد لازم بمب شکلات داغ
مواد لازم میزان لازم
چیپس شکلات 2 فنجان
مارشمالو ریز 6 قاشق غذاخوری
پودر شکلات داغ 6 قاشق غذاخوری
قالب نیم دایره ای 1 عدد

 

طرز تهیه بمب شکلات داغ 

مرحله اول : 

ابتدا باید شکلات های چیپسی را آب کنید هم میتوانید این کار را به کمک ماکروفر انجام دهید و هم از روش بن ماری استفاده کنید. همه شکلات ها را به یکباره آب نکنید زیرا در طول زمان سفت می شوند.

مرحله دوم : 

یک قاشق غذاخوری از شکلات ها را درون هر یک از قالب های نیم دایره ای بریزید و با کمک برس آن را کاملا درون قالب پخش کنید.

مرحله سوم : 

قالب را به مدت 10 دقیقه و یا تا زمانی که خنک و البته شکلات آن سفت شود در فریزر قرار دهید. در این حین باقی شکلات را آب کنید تا برای دور دوم قالب حاضر شود.

مرحله چهارم :

وقتی شکلات آماده شد، قالب را از فریزر خارج کرده و آن را برگردانید برعکس کنید و سپس کف حفره ها را فشار دهید تا شکلات از درون آن خارج شود. نیم کره های شکلاتی را بردارید. و در ادامه 

یک بشقاب خالی را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه درون مایکروفر بگذارید تا گرم و نه داغ شود. یکی از گنبد های شکلاتی را بردارید و آن را از لبه چند ثانیه داخل بشقاب بگذارید تا لبه ی آن آب شود. باید سرعت عمل داشته باشید.

بمب هات چاکلت

مرحله پنجم : 

درون نصف کاسه ها یک قاشق غذاخوری پودر شکلات داغ و چند عدد مارشمالو و هر چیز دیگری که طعم آن را دوست دارید مانند آبنبات و اسپرینکل بریزید. 

مرحله ششم : 

یک کاسه شکلاتی دیگر را بردارید و لبه های آن را با بشقاب گرم آب کنید. سپس دو کاسه را طوری روی هم قرار دهید که یک کره ی شکلاتی به دست آید و گنبد ها را آنقدر روی هم نگه دارید تا به هم بچسبند با شکلات گرم دور تا دور لبه ها را با کمک برس بپوشانید. هر توپ شکلاتی ای که درست کردید را داخل یخچال یا فریزر بگذارید، سپس سراغ درست کردن توپ های بعدی بروید.

مرحله هفتم : 

برای سرو و دید اتفاق هیجان انگیز یکی از بمب های کاکائوی شکلات داغ را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها