طلا گران می شود یا ارزان؟/ پیش بینی رییس اتحادیه طلا از بازار

با وجود اینکه قیمت دلار افت کرد اما دو روز متوالی با ثبات مواجه بوده ایم.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه در بازار دیروز  (18 مرداد) بیان کرد: اگرچه امروز دلار دوباره گران شد و به کانال ۱۶هزار تومان رسید اما بعد از بازگشایی بازار‌های جهانی ارزش اونس با حدود ۱۷دلار کاهش به ۱۷۴۷دلار رسیده و همین عامل هم باعث شد طلا و سکه به روند صعودی بازار ارز واکنشی نشان ندهد.

 

 

به گفته محمدولی، یکی دیگر از دلایل ثبات قیمت طلا و سکه نبود تقاضا و کاهش قابل توجه حجم مبادلات به دلیل آغاز ماه محرم است و از طرفی باتوجه به عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در دوران کرونا، مردم به دنبال خرید طلا و سکه برای هدیه نیستند.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت تقاضا بعد از ماه محرم اظهار کرد: اتفاقات سیاسی و اقتصادی و بلاتکلیفی برجام باعث شده مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد نکنند، اما اگر تکلیف این موضوع روشن شود معاملات طلا و سکه هم از سرگرفته خواهد شد.

وی همچنین درباره آینده قیمت‌ها تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد روز‌های پرنوسانی در انتظار طلای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی باشد و از همین رو امیدواریم به زودی طلا و سکه هم به قیمت تعادلی بازگردد و شاهد رونق مجدد بازار باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها