برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی علیرغم هشدار کره‌شمالی احتمالا از 16 ماه جاری تا ده روز بعد برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک تابستانه خود را مطابق با برنامه ریزی های پیشتر انجام شده علیرغم هشدارهای کره شمالی درباره تبعات آن بر روابط میان سئول و پیونگ یانگ، برگزار خواهند کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، یک منبع آگاه در دولت کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد: این رزمایش با مرکز فرماندهی شبیه سازی کامپیوتری ۱۶ تا ۲۶ ماه جاری میلادی با حداقل تعداد نیرو و بدون فعالیت در فضای باز برگزار می شود.

«لی این یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی پیشتر در سخنانی خواستار حداکثر انعطاف پذیری حین تصمیم گیری درباره رزمایش های مشترک سئول- واشنگتن شد که برای ماه جاری تدارک دیده شده بودند.

کره شمالی همواره از لغو رزمایش سئول- واشنگتن به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکره با آمریکا یاد کرده است.

از سوی دیگر، کره شمالی و کره جنوبی اخیراً خط تماس اضطراری میان دو کشور را مجدداً احیا کردند؛ طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور درباره اعتمادسازی متقابل و بهبود روابط هم به توافق رسیده اند.

خط تماس اضطراری میان دو کره در ژوئن ۲۰۲۰ بعد از شکست دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قطع شده بود.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها