وضعیت تایباد خراسان رضوی مرز قرمز کرونایی را رد کرد

در حال حاضر و بر اساس اعلام مسئولین این استان شهرستان تایباد از نظر شیوع ویروس کرونا خطرناک و بالاتر از شاخص‌های وضعیت قرمز است.

 

حیدر احسانی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ۲ بخش عفونی پیش بینی شده که ۳۴ نفر در این بخشها تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند گسترش بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان به روزهای اوج خود رسیده است از این رو  با برگزارکنندگان تجمع ها در این منطقه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا تمامی مراسم عروسی، عزا و سایر تجمع ها حتی در منازل ممنوع است و در صورت رعایت نکردن این مصوبه با برگزارکنندگان اینگونه مجالس برابر دستور دادستانی برخورد خواهد شد.

وی افزود: تمامی ورزشهایی که در فضاهای سرپوشیده برگزار می شوند، بوستانها، شهربازی و مراکزی که منجر به تجمع شود تا اعلام بهبود وضعیت، تعطیل هستند و بازگشایی نخواهند شد.

احسانی ادامه داد: از تمامی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان می‌خواهیم با تریبونی که در دست دارند نسبت به اوضاع خطرناک این بیماری اطلاع رسانی کنند و از مردم بخواهند همچون ماههای گذشته با دستگاههای متولی همکاری کنند تا بتوانیم این ویروس را شکست داده و به روزهای خوب گذشته بازگردیم.

وی گفت: هم اکنون نتایج آزمایشهای بیش از ۵۰ درصد بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در این شهرستان مثبت اعلام می شود و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده با مشکلات بسیار مواجه خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به ۲ هفته گذشته سه برابر شده است افزود: در حال حاضر روزانه سه تا پنج نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در این شهرستان بستری می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون حال پنج نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان شهر تایباد وخیم است و در حال حاضر روزانه ۲۰ بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی می‌شوند.

احسانی گفت: در حال حاضر ۶ مرکز شهری و روستایی تزریق واکسن کرونا در این شهرستان فعال هستند و به بیش از ۷۰ درصد جامعه هدف این منطقه واکسن تزریق شده است.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها