اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: 

اگر دولت تجهیزات استارلینک را وارد نکند، قاچاقچیان وارد می‌کنند

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با بیان این که هنوز دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ به صورت رسمی یا غیر رسمی وارد کشور نشده؛ بهترین تصمیم در این زمینه را فراهم ساختن امکان ورود رسمی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای می‌داند زیرا در غیر این صورت، فرصت برای قاچاقچیان فراهم می‌شود.

اگر دولت تجهیزات استارلینک را وارد نکند، قاچاقچیان وارد می‌کنند

 رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با بیان این که هنوز دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ به صورت رسمی یا غیر رسمی وارد کشور نشده؛ بهترین تصمیم در این زمینه را فراهم ساختن امکان ورود رسمی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای می‌داند زیرا در غیر این صورت، فرصت برای قاچاقچیان فراهم می‌شود.

موضوع اینترنت ماهواره‌ای مدتی است که ترند جهانی شده و هم‌زمانی آن با طرح صیانت مجلس، در ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته شده است. در حالی که طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر خرید و فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران شنیده می‌شد، «مهدی محبی» در گفتگو با ایلنا این شایعات را تکذیب کرده و می‌گوید:

تا به امروز هیچ دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ به صورت رسمی یا غیر رسمی وارد کشور نشده است. او با بیان این که اطلاعات دریافتی ما نشان می‌دهد حتی شهرهای پیشرو ارتباطی منطقه مانند دبی نیز این دستگاه را وارد نکرده‌اند، گفت: «هر چند هنوز کشورهای منطقه تجهیز به دستگاه‌های گیرنده نشده‌اند، اما بدون شک باید برای تامین تجهیزات مورد نیاز این فناوری آماده باشیم.»

محبی با تاکید بر این که کشور ما معمولا در برابر ورود فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی جدید مقاومت و‌ مخالفت از خود نشان می‌دهد، اعتقاد دارد بهترین تصمیم این است که دستگاه‌های حاکمیتی زمینه ورود رسمی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کنند، در غیر این صورت اجازه فعالیت به قاچاقچیان داده می‌شود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی معتقد است برای شناخت بهتر این تکنولوژی بایستی ابتدا اجازه ورود و‌ استفاده از تجهیزات مربوطه به دستگاه‌های خاص داده شود و پس از آن ورود تجهیزات به صورت رسمی برای تمامی متقاضیان آزاد شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها