اینترنت بدون فیلتر از شهریور می‌آید؟

قیمت مودم اینترنت بدون فیلتر اعلام شد!

در حاشیه بالا گرفتن اعتراض کاربران ایرانی به طرح صیانت در فضای مجازی، اخباری در گروه‌ها دست به دست می‌شود که به زودی اینترنت ماهواره‌ای به ایران می‌آید و ایرانی‌ها برای همیشه از فیلترینگ خلاص می‌شوند اما این اخبار تا چه حد درست است؟

حجم ویدیو: 1.72M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12

نکته اول گرانی خدمات این نوع اینترنت است و برخلاف تصور بسیاری از کاربران ایرانی صرفا به خرید یک دیش یا گیرنده خلاصه نمی‌شود.

با دلار ۲۵ هزار تومانی، کاربران ایرانی ناچار هستند ماهانه حدود ۲.۵ میلیون تومان حق اشتراک برای این اینترنت بپردازند.

صرف نظر از رقم گزاف هزینه این نوع اینترنت، مشترکان ایرانی در شرایط تحریم و مشکلات نقل و انتقال پول چگونه می‌خواهند حق اشتراک ماهانه خود را بپردازند؟

از این گذشته طراحان استارلینک اعلام کرده‌اند که استفاده از آسمان کشورها برای استقرار ماهواره‌ها باید مطابق قوانین جهانی و اجازه دولت‌ها باشد. آیا دولت ایران این اجازه را خواهد داد؟/تجارت‌نیوز 

اینترنت ماهواره ای بدون فیلتر و پرسرعت به ایران رسید

 تصاویر رسیده نشان میدهد، تجهیزات دریافت اینترنت پرسرعت ماهواره ای استارلینک به ایران رسیده است. 

 ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که مسئولیت اینترنت ماهواره ای استارلینک به عهده اوست گفت: امکان ایجاد پارازیت و فیلتر بر روی اینترنت ماهواره ای استارلینک وجود ندارد.

 قیمت این دستگاه ۵۰۰ دلار و هزینه شارژ ماهیانه آن ۱۰۰ دلار است.

 ۲۰۰ اکانت همزمان می‌توانند از هر دستگاه استفاده کنند و یک دستگاه به راحتی پاسخگویی تمام ساکنان یک مجتمع بزرگ خواهد بود که موجب کاهش شدید هزینه هر واحد خواهد شد

 نمایندگان مجلس ایران با پیگیری طرح فیلترینگ فضای مجازی باعث استقبال شدید مردم به اینترنت ماهواره ای استارلینک شده اند

 حجم اینترنت ماهواره ای نامحدود است و هیچ سایتی بر روی آن فیلتر نیست

 آنتن اینترنت ماهواره ای استارلینک نیاز به تنظیم دستی ندارد، به محض روشن شدن، به صورت اتوماتیک بر روی ماهواره مورد نظر قرار میگیرد. این آنتن مدام در حال چک کردن بهترین سیگنال و دریافت آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها