بدترین خبر ممکن برای خریداران این لوازم خانگی!

بدترین خبر ممکن را برای خریداران لوازم خانگی نهادهای دولت با یک تصمیم غلط رقم زدند.

 بدترین خبر ممکن برای خریداران این لوازم خانگی!

 پایگاه خبری مستقل آنلاین :جوسازی های برخی رسانه های داخلی به بهانه حمایت از تولید داخل برای ممانعت از ورود 420 کانتینر لوازم خانگی باکیفیت آلمان به کشور کارگر افتاد و مهرداد جمال ارونقی گفت: پس از مطرح شدن موضوع کانتینرهای لوازم خانگی بوش که در زمان ممنوعیت تمدید، ثبت سفارش شده بودند بین 3 دستگاه مسئول این حوزه یعنی گمرک، وزارت صنعت و بانک مرکزی برای لوازم خانگی تصمیم گرفتن که به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنند  و از آنان خواستن تا ظرف 20 روز اگر ملاحظه خاصی در مورد این محموله یعنی لوازم خانگی دارند اعلام کنند.

 

باتوجه به این مساله که تمدید ثبت سفارش این محموله در زمان ممنوعیت انجام شده و کد رهگیری بانکی آن هم از عملیات بانکی استفاده نکرده تصمیم هر 3 دستگاه مرجوع کردن این محموله بوده است... این صورتجلسه به صاحب کالا ابلاغ می‌شود و ایشان موظف هستند ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ این صورتجلسه نسبت به بازگرداندن یا مرجوع کردن این محموله به خارج از کشور اقدام کنند در غیر این صورت کالا به ضبط قطعی دولت درخواهد آمد و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

 

 

در وضعیتی که گمرک ایران فاقد بدیهی ترین استانداردهای لازم است، مرجوع کردن محصولات باکیفیت بوش آلمان به معنای سپردن بازار به انحصارگران داخلی است تا قیمت ها را گرانتر از محصولات درجه یک دنیا کرده و ناگزیر از دپو کردن 70 درصد محصولات خود به دلیل عدم توان مالی خریداران باشند.

 

 

تجربه انحصار به بهانه حمایت از تولید داخل در بازار خودرو؛ در حال تکرار در بازار لوازم خانگی است و انتظار می رود متوقف شدن بهبود کیفیت که مشخصه بازار خودرو ایران است در بازار لوازم خانگی هم تکرار شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها